stinalill

Alla inlägg under juli 2008

Av Stina - 31 juli 2008 21:51

Jag var inte alls så lidande, som jag ser ut!! Var nog lite fundersam om Solveig fotade eller ej.....

Den skålen räkor var för två personer + bröd och en skål sallad!

Ser ni hur trubaduren sjunger "när DU gick vid min sida om aftonen den underbara" - för MIG!! ha, ha ;-)

Av Stina - 31 juli 2008 20:54

Gunilla ringde sen o frågade om jag skulle till sjön. Packade - så snabbt det nu gick - ryggan och for dit. Och det kändes bra, att ligga i blöt och svalka mig. Så småningom började det åska o vi packade ihop. Men jag hann först bli getingstungen - på handleden. Klippte väl till en geting utan att jag visste om det. Det svider fortfarande - stackars mig.... Och nu ikväll är jag tillbaka på ruta ett. Svårt att andas - känner mig alldeles uppumpad i magen - gravid i minst sjunde månaden. Men jag har verkligen hållit igen med att dricka. Ätit frusen frukt, när jag blivit olidligt tötstig. får väl se vad vågen säger imorr´n.... Jag ska aldrig mer äta räkor - i alla fall inte så mycket....

Annars var det en härlig båttur igår kväll med m/s Tor på Mälarens vatten. Turligt nog gick jag upp på övre däck nästan genast - utomhus. Frågade sen om vi kunde få äta där uppe - och det gick bra - guskelov! Vet inte om jag hade orkat sitta sammanpackade med alla övriga.... På övre däck var det däremot lugnt och skönt - fick mig en pratstund med trubaduren och önskade mig en egen sång - "Så skimrande var aldrig havet" - så klart!! Den kom han upp o sjöng enkom för mig o Solveig sen, när vi satt och proppade i oss räkor. Annars hade vi högtalare där uppe oxå - så vi hörde honom sjunga - lagom högt. Och jag drack TVÅ  Loka!! Sååå törstig!! När hela räkskålen var tömd, kom dom och frågade om dom skulle fylla på! Efter en snabb tankepaus tackade jag nej. Det skulle jag inte ha pallat - även om ögonen ville.... Så kollade vi på solnedgången och fotade förstås. Så småningom blev det lite kyligt ! och vi gick in i kabyssen. Alla pensionärer - de flesta var i den åldersgruppen - hade fått lite i hatten och lät otroligt mycket!! Plus trubaduren till det, som hade fått igång dom till att dansa t o m i den smala gången. Och jag satt med fingrarna i öronen och försökte begränsa ljudet...

Hoppas att det inte blir lika varmt imorr´n!! Säger JAG!! Som inte gör annat än önskar sol och värme!! Men i eftermiddag-kväll åskade det då rejält!! Jag tror  Tor satt i sin vagn rakt ovanför huset ett tag - det smällde några gånger så fönstren skallrade!! Och sen har det regnat ordentligt. Satt på balkongen ett tag och njöt - av regnet!

Av Stina - 31 juli 2008 12:55

Oj vad jag åt räkor igår kväll! Återkommer till det. Tyvärr kunde jag inte bärga mig, utan drack två Loka och flera glas saft när jag kom hem. Och idag straffar det sig - hade gått upp 1,3 kg imorse!! Och jag har jättesvårt med andningen. Saltet i räkorna håller kvar vattnet i kroppen - samlats i lungorna?? Usch och fy.... Och forfarande jättetörstig. Funderar om jag ska ta mig ner till sjön och blötlägga mig. Det är ju fortfarande jättevarmt. Har tagit en xtra Furix... Inte dricka, inte dricka....

Av Stina - 29 juli 2008 19:20

I förmiddax tänkte jag stanna hemma idag. Men så kändes det som om jag inte fick tillräckligt med luft. Kollade på termometern - 33 grader ute och 29 grader inne!! Laddade matsäcken och iväg till sjön. Badade det första jag gjorde - lite svalka iaf. Vilken tur att jag har den möjligheten! Hemma fällde jag persiennerna i hopp om, att det inte skulle bli varmare ändå inomhus. Men jag behöver minsann inte frysa nu heller. Solen har gått förbi nu - skugga - men varmt ändå.

Varje kväll tänker jag - imorr´n ska jag nog ringa läkarstation. Det kan inte vara okej att ha mensvärk, när man är 63 bast!! Men på morron känns det bättre - äh - det går nog över..... Det gör ju inte världsont. Det är ju inte ont som i tarmvred. Får väl se hur jag gör så småningom. Det lockar inte precis att göra en gynundersökning - fy 17....

Johanna ringde i förmiddax o talade om att hästen de hade på lut, var röntgad, besiktigad och klar för leverans!! Vilken lycka!! Hoppas de små damerna tänker på, att hjälpa till lite hemma - nu när dom har så snälla föräldrar. Det behövs minsann mycket arbete för att få huset deras färdigt. Och sommarlov har dom ju ännu - och unga och starka är dom!! Grattis tjejer!!

Och Dennis och Pontus är med sin pappa i Turkiet! Hoppas dom har det bra och får se och uppleva mycket!! Och Maja liten är väl ledig med pappa Preben den här veckan, tror jag. Antar att dom är ute på sjön med båten och njuter av sommaren dom oxå. Det är Ann-Louise och Therese som jobbar - och Erik. Nathalie har ju nära till havet att bada i - antar att hon har sällskap av moster. 

Och jag sitter här hemma nu och mår bara gott av, att veta att alla har det bra!! Kram på er allihopa!!

Imorr´n kväll åker Solveig och jag på räkkryssning - mums!!

Av Stina - 28 juli 2008 21:41

Bara ett litet tips - det är ju så svårt att sova, när sängen känns som ett värmeskåp. Lägg en vetekudde i frysen och lägg den - väl frusen - som sällskap i sängen!! Så blir du inte så het....

Av Stina - 28 juli 2008 20:59

Ännu en dag vid sjön - i solen och värmen. Så skönt!! Tänk om vi kunde få en varm höst oxå framöver.... "Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket". Ja, ja det är sommar än så länge - jag är tacksam för varje varm och solig dag....

Egentligen är jag nog väldigt lat. Eller oxå har jag blitt gammal förstås. Och energin är inte på topp. Jag har fortfarande inte packat upp väskan sen jag var hos Ankie! Och jag har ännu inte packat upp dagens matsäcksväska. Men jag har i alla fall vattnat blommorna..... Undrar när jag ska komma igång och sy igen - känns inte som läge nu i alla fall.... Borde diska, dammsuga - nej det vill jag inte. I alla fall skönt att jag rår mig själv - ingen gubbe som gör sura miner, för att jag inte gör som han tycker. Min dag är min!


Av Stina - 27 juli 2008 21:05

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards