stinalill

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Koka soppa på en morot

Av Stina - 22 augusti 2008 20:52

Tvättdag idag. Ingen höjdardag kanske. Setat mycket vid datorn och läst andras bloggar - kul! Så många bloggare det finns! Dom som jag finner intressanta, lägger jag till som favoriter och läser lite då och då. Det är LITE knepigt - hur mycket kan man lägga ut om sig själv.... om barn och barnbarn...?? Jag har t ex valt att inte skriva ut mitt efternamn. Jag har valt att sålla mina bilder på barn och barnbarn. Om jag är tveksam på om han eller hon VILL vara med på bild - tar jag inte in den. Även fast jag själv skulle vilja - jag vill ju gärna visa upp de käraste jag har..... Men det är klart - VILL verkligen någon ha reda på vem jag är, så är nog inte det så svårt.....

Ätit nyttigt idag. Kokade soppa på grönsaker och svamp. Efter vad jag förstår - ingen points alls. Duktig tant!! ;-) Ska väl försöka lite mer "aktivt" att bli av med nå´t kilo här och där..... Om inte annat så skulle det ju underlätta lite för mitt bångstyriga hjärta. Men jag klarade att skaka mattor, dammsuga och torka golven hos Ankie!! Bara nedervåningen - men ändå. Fast svetten rann faktiskt av mig i stora droppar!! "Det är bra om du rör på dig" sa ju faktiskt doktorn....

Tog mig i hampan och ringde Anita idag. Hon har liksom "försvunnit" för mig - det var så länge sen vi sågs. Men jag använde huvét och ringde alltså upp. Så vi ska ses imorr´n hos henne. Lite knepigt - hon frågar vad jag vill ha att äta. "Vad som helst utom gröt" brukar jag svara. Men det är ju inte för att äta, som jag vill träffa henne. Men - i alla sociala sammanhang "bör" det ju ätas..... Tyvärr..... Och jag förstår ju att hon frågar - hon vet ju, att jag är knepig med ätandet.....

Försökte oxå ringa Preben ikväll - men inget svar. I och för sig vet jag inte om han är i Helsingborg denna vecka - eller hemma. Undrar om han har flyttat redan eller om han håller på.... Och inte klarar morsan att hjälpa till....

Och nu har alla barnbarnen börjat skolterminen!! Men jag tror faktiskt, att ingen av dom är direkt missnöjd med att sommarlovet är slut!! Bra att komma in i rutiner igen. Däremot skulle nog alla föräldrar behöva jobba lite mindre - stress, stress. Men pengarna måste ju in.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards