stinalill

Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Tuttklämmardag!!

Av Stina - 24 september 2008 21:33

Jösses Amalia vad trött jag är!! Har legat i sängen sen jag kom hem från Västerås. Det var de finaste tuttar dom hade sett på länge, sa dom!! ;-)


Efter tuttklämman ! :)) var jag och hälsade på en kompis, Solveig O, som ligger inne på sjukan I Västerås igen. Denna människa har då levt ett liv som få. Ut och in på sjukhus - stup i kvarten. Opererad över 50 gånger. Färdig att stryka med lite då och då. Hon har nå´n ovanlig kärlsjukdom, som gör att hon får proppar både här och där. Men hon håller i ännu - seg som få - ett amputerat ben, en bortopererad njure, konstgjord aorta, smärtor m m. Turligt nog känner hon tillit till läkarna. Men som hon säger - varje smärta är individuell. Smärtor går inte att jämföras. Varje individ har sin smärta - oavsett om andra har det värre. För det är ju lätt att känna sig priviligerad bredvid henne.....


Redan när jag gick från parkeringen kände jag, att det var svårare att andas idag. Sen när jag skulle gå genom hela sjukhuset till Soveigs avdelning, kändes det väldigt tungt. Flås, flås. Så det tungandade har alltså inte försvunnit. Men, men - först så går det upp, sen så går det ner.....


Jaa kommunhuset ser faktiskt ut som KGB... :) Man kan inte se in och man kan inte se ut..... Men, men i rättvisans namn - det är baksidan på kommunhuset, som jag hade fotat!


Har inte hunnit kolla in alla kommentarer - men tack till alla! Det är kul, när man vet, att någon har tagit del av de små händelser, som är livet. Medresenärskan har skrivit så fint i sin presentation om mötet mellan människor!


Nu är det sängparkering som gäller för mig. Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards