stinalill

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

I trosorna.....

Av Stina - 21 oktober 2008 16:50

....fick apparaten vara inatt ;) Alldeles innan jag skulle somna fick hjärtat fnatt och jag fick andas xtra. Och då var det bara att tända lampan, trycka på apparaten och anteckna klockslag, symtom och sysslesättning. Då sparar apparaten hjärtaktiviteten i 8 minuter före jag tryckte och två minuter efter!! Tänk vicka grejer det finns! I tre dygn ska jag ha dessa sladdar, apparat och väl fastklistrade tryckknappar på mig! Och det kliar redan....


På fredag ska jag åka till Fagesta och återlämna grejerna plus min "dagbok" på medicinmottagningen där. Skönt att jag slapp åka till Västerås i alla fall! Sen får man väl vänta och se om nå´n läkare hör av sig och talar om vad dom sett eller inte sett.... Hur som helst tycker jag, att jag blev bättre, när dom tog bort en tablett blodtryckssänkande till. Även om blodtrycket fortfarande låg lågt sist jag mätte på Läkarstation. Eller så har jag "anpassat mig till min nya livssituation" som dom sa, att jag måste göra....


I alla fall så mötte jag Anita i foajén på sjukan och så åkte vi ut till Erikslund. Gick och kollade i affärder och åt mat på Nisses. Jag var "duktig" och åt en sallad! Köpte två små konstiga kaktusar på Blomsterlandet - jag har ju pippi på kaktusar. Tycker dom är så roliga - så många olika växtsätt - växer sakta - behöver lite vatten.....


När vi fått nog rattade jag bilen till Norberg och vi fikade en snabbis hos Anita. Så åkte vi ner till Abrahamsgården och kollade på en utställning i Galleriet. Monica Danielsson hette en av utställarna. Hon har gjort tavlan på fotot - den tavlan har jag döpt till "Beatrice". Den fick jag av Anita i julas - blev sååå glaaad för den - jag hade gått och tittat på den varje gång jag var hem till henne. Och så tyckte hon, att jag skulle ha den - för att jag hade hjälpt henne och sytt en del!! Det var svårt, att ta emot den - vilken julklapp!! Men jag njuter varje dag av den - där den sitter på väggen vid fotänden av min säng!


Om ni tittar på fotot så ser man, att hon har målat på björknäver!! Jag tycker den är fantastisk! På Abrahamsgården hade hon med några masker, som hon också hade målat på näver delvis. Anita hade köpt en, som var benvit med ögon, näsa och mun målad i guldfärg och en vit konstfärdig stjärna i pannan - skitsnygg! Ja tänk vad mycket vackert det finns!!


Om ni har vägarna förbi Norberg nå´n gång, rekommenderar jag ett besök på Abrahamsgården. Det är ett konstnärskollektiv, som säljer konst, smycken, textilier, glas, keramik, träarbeten, trasmattor m m - allt "närodlat".  Dom håller sig flytande ännu, men har problem med ekonomin. Så alla ni som bor i närheten - handla era julklappar där!! Det vore ju gräsligt, om dom skulle få lov att stänga!! Sen kan man ju gå på "Elsa Andersson" och fika gott efteråt. Om man inte går på ViktVäktarnas program förstås!!


Idag tvättstugan och vilodag. Det behövdes - vilodag alltså. Var som sagt inte hemma förrän vid 7-tiden igår kväll. Handlade på Coop i Fagersta på väg hem oxå. Dessa jäkla matkassar att bära uppför alla trappor!! Dom ringde från kommunen idag och erbjöd mig en hyreslägenhet - tvåa - på ett väldigt fint område här i Skbg med bara en halvtrappa upp. Men hyran var två tusen dyrare än den jag har i månaden plus varmvattenuppvärmning med el. Så jag tackade nej. Man ska ju inte bara bo....

 
 
Medresenärska

Medresenärska

21 oktober 2008 23:16

Det låter jobbigt med apparaten och slangar och ändå fixars du att skriva om allt världsligt som konst och fika. Du är fantastisk Stinalill. Har du hjärtfel också eller??

Jag hoppas du får den hjälp du behöver och vad beträffar lägenheten ... kan du inte få lite bidrag så att du fixar att ta den??? Kan du inte ta till operation tjôt?? Tycker faktiskt att du skulle ha rätt till det. Snälla .... pröva!!!

Nu väntar min kudde. Känner att den här dagen är slut nu.
Kram på dig !!! och tack för att du berättar.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

21 oktober 2008 23:24

Hoppas du rider ut stormen med apparaturen i väl förvar innanför trosorna och i BHn. Hoppas det kan ge läkaren en bra fingervisning ang din hälsa så han kan ge dig bra hjälp.
En intressant tavla du har fått av Anita, gulligt av henne, men är man gullig själv så får man vänlighet tillbaka, det är vänner det som många saknar i dagens samhälle.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

23 oktober 2008 06:55

Vilken fantastisk målning, att en brunskala kan fås att skifta så. Trist med dina hjärtproblem mm, min sambo har liknande bekymmer, det blir kanske operation. En kan inte vara nog tacksam för att en är frisk för det kan ändra sig i ett nafs. En bra dag önskar jag dig, här är det stjärnklart.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards