stinalill

Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Fullt i arbetsminnet.....

Av Stina - 17 januari 2009 20:53

Ja det blev väl inte så illa pinkat till en tillfällig gardin.... Det är ju inte min stil precis - jag är inte så där skir och feminin. Men det är ett enda tygstycke - inte en enda liten söm - två knappnålar slösade jag med ;) Jag har inte ens klippt av tyget - på ena sidan hänger det ner i golvet och mer till.


Så småningom ska jag sy en gardin i lapptäcksteknik till detta fönster - det kan väl passa i "ateljén".... Blåa block i olika nyanser har jag tänkt mig - så det blir uddar nertill. Frågan är om det inte behöver hänga nå´t på sidorna oxå.... De här fönsterna är bredare än de i förra lägenheten. Ja det får tiden utvisa....


Inte behöver ni vara förskräckta Annsan och Ann-Louise för att skärmattan är borta!! Det är bara jag som är så jäkla envis, att jag ska ha fatt i den. Det finns så många nya och fräscha skärmattor att köpa - jag kan t o m skicka efter en på Panduro. Om inte annat kommer den fram förr eller senare. Men ni vet - med mitt minne så är jag dömd att leta efter det mesta....


Jag VET t ex att jag har sett en liten metallgrej, som man liksom "fäster" ihop bokyllorna med i överkant, så det inte blir en springa emellan. Den såg jag förut och tänkte "jag lägger den här, så jag hittar den sen".  Tjohej du - så fasiken jag hittar den!! :-I Var "här" är nå´nstans det vete gudarna. Jag har tittat i alla små skålar och burkar, som står i anslutning till bokhyllan. Bara borta.....


Men, men - det är inte hela världen - den kommer nog fram en dag, när jag har stövlarna på mig ;)

 
 
Ruth

Ruth

18 januari 2009 10:52

Så roligt att du är tillbaka och att flytten gick smidigt och bra. Hoppas du kommer att trivas i din nya lya. Blev riktigt fint med den gardinen, den skäms inte för sig. Hoppas skärmattan snart uppenbarar sig så du kan börja med din hobby. I slutet på kommande vecka återvänder vi till Lerum, då blir jag flitigare på att besöka dig.
Ha en fin söndag.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

18 januari 2009 15:48

Det blev fint med den gardinen. Jag ser fram emot att se en i lapptäckesteknik. Du gör ju så läckra saker. Förlägger du saker också??? JAsså, trodde det var bara jag som gör det. Välkommen i gänget säger jag då !!!
HA det gott !!!
KRam på dig

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annsan

18 januari 2009 15:52

Hejsan hoppsan! Har du inte läst av din mobil?? Mattan och linjalen ligger bak i Harrys bil, och återfås när vi ses nästa gång... Allt som inte är stulet brukar ju som bekant komma fram före eller senare.../kram Flyttgänget från vildmarken...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards