stinalill

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

El, elektriker och drömmar....

Av Stina - 25 mars 2009 20:50

Igår kväll, precis när jag skulle logga in, så gick strömmen. Kolsvart både ute och inne. Trevade efter ficklampan och turligt nog vet jag precis var den finns. Så kom strömmen tillbaka, men försvann sedan en andra gång. Då gav jag upp med både dator och TV. Tänkte att jag får lägga mig och läsa i ficklampans sken. Men sen kom strömmen ändå.


Det är egentligen lite läskigt, vad beroende vi är av el!! Tänkte, när jag gick här i mörkret - inte titta på TV, inte kolla på internet, inte koka en kopp te, inte prata i telefon (mobilen fungerade i alla fall....) Undra hur länge vattnet orkar upp i ledningarna, hur länge går det att spola i toan.... Sen om det skulle bli ännu långvarigare - går inte att ta ut pengar, går inte att handla, går inte att tanka bilen.... Jösses vad sårbara vi är.....


Idag har det varit ännu en sömnadsdag. Sofflocket är klart, även om jag inte hunnit häfta fast det ännu. Imorr´n blir det ryggkuddar och en liten duk tror jag. SEN kommer foto.....


Lotta var inom idag. Hon hade en häftpistol med sig, som jag fick låna. Sen satt vi och pladdrade över en kopp te. Det är då skönt att kunna vara lite social emellanåt.


Igår kom elektrikern och kollade vad som behöver göras. Per telefon tidigare fick jag priset 1 500:- efter jag förklarat vilken hjälp jag behövde - två bänkarmaturer kopplade och uppsatta + takfläkten och rumslampan uppsatta.  Igår, när han gått runt och kollat, blev priset 3000:- plus material!!! Vad gör man?? Dessutom beklagade han sig "det här är inget roligt jobb precis".... Vicken lust jag hade att säga "ge då fan i det - tack och hej då". Men jag är ju tvungen, att få det gjort..... 17 oxå vad utlämnad man är - jäkla skit....


En liten tröst är väl, att våren står bakom knuten. Även om det snöar lite titt som tätt. Mina Sankt Paulor har en massa knoppar som tittar fram. Så snart är det blått i fönstren!! Förra våren drev jag upp ett antal Sankt Paulor, får se om dom oxå blommar i år....


Jag har haft väldigt mycket drömmar sista tiden. Tydliga och läskiga. En natt t ex låg jag i en hög lik i ett koncentrationsläger. Och jag väste i mungipan åt en annan fånge "rör dig inte, då skjuter dom igen". En annan natt var jag i Zimbabwe och skulle hjälpa en kvinna med mat och pengar. Lovade att skjudsa hem henne, innan jag åkte hem. Jättestressad eftersom jag förstod, att jag skulle missa färjan (??) hem..... Ännu en annan natt fick jag reda på, att Lotta skulle flytta. Var hem till henne och skulle med sorg i hjärtat hjälpa dom tömma huset. Men det gick så himla snabbt, när de andra bar, så jag hann inte med. Och rätt vad det var, så var jag ensam i huset.... Ja tänk vad det undermedvetna hittar på - vilken fantasi man har egentligen!! Anita brukar säga, att drömmarna berättar något för dig om dig själv. Men jag tycker faktiskt det är lite långsökt, att jag skulle sitta i koncentrationsläger..... Fast det är ju omskrivningar för nå´t annat förstås...


Och nu är det snart dax, att drömma sig i säng igen.... 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards