stinalill

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Dynga, värk och vackra träd

Av Stina - 29 april 2009 21:37

Först till Fagersta och hämtade ut mina glasögon. Nöjd?? Ja - så där. Själva bågarna är väl inget överraskningsmoment precis. Lite kraftigare mot de förra. Styrkan på glasen verkar okej. I alla fall ingen huvudvärk idag. Vi får väl se fortsättningen. Jag har inte alltför stor tillit till optiker, bilreparatörer m fl. Jag har ju liksom ingen koll, när jag inte behärskar tekniken själv.


Västerås sen. I Västerås luktade det dynga!! Jaaa jag gick och höll för näsan av och till faktiskt. Luktade rena bonnlandet. Begriper inte - nå´n bonne som kört fel och vält med dyngkärran....?


Fick tag på det jag skulle ha - nästan allt. Men jag fick så himla ONT i min högra höft!! Kunde knappt gå till slut. Tittade längtansfullt på tanter med rullatorer. Tur att jag ska till Dr Ola imorr´n. Nu får han ta och hitta på nå´t antiinflammatoriskt, som går ihop med mina övriga mediciner. Det här går ju inte. Visserligen har jag en rullator ståendes i källaren. Men ska jag verkligen behöva ta till den....? Vet inte om det är inflammation i senfästen och muskelfästen igen - lika som det var förut. Skiiiit!!


Blev i alla fall nöjd med mina inköp på Panduro. Dom hade utförsäljning av vissa lapptäckstyger - 40:- metern!! Kostar annars ca 200:-. Så det blev tre meter + textilfärger. Jag har lite idéer om att måla på tyg..... Får väl se, när det kan bli av. Men det är bra att ha grejer hemma, när andan faller på.


Jag hade oxå packat massäck med mig. Så jag inte skulle frestas till några impulsköp av chokladbakelser eller nå´t annat smask. Alltså har tanten varit sååå jäkla duktig idag!! Var in på KappAhl och förökte prova några tunikor. Men det räckte med att se mig både bak och fram samtidigt i speglarna. Bara att haltande avlägsna mig.....


I centrum såg jag ett maffigt träd. Högt och stort och alldeles smockfullt med rosa blommor!! Så himla tjusigt!. Jag hade kameran i bilen, men orkade inte gå fram och tillbaka, för att hämta den. Åkte oxå förbi massor av såná gula buskar, som blommar på bar kvist - vet inte om dom heter Forsytia...? Se fotot - som är fotat utanför min balkong. Också väldigt vackra - dom lyser upp så fint nu, innan allt det gröna har tagit över. Men björkarna är gröna nu - så vackert! Snart kommer tiden då man inte ser dem längre, när det är helt naturligt, att alla träd är gröna.


Vad kul Hans, att Chatarina har forskat i släkten!! Det verkar spännande! Kunde öppna filerna nu och ska skriva ut dem vid tillfälle. Tror ju att mina barn oxå skulle vara intresserade av att ta del av detta.


Inget hästbarn i Bennarby idag heller.....

 
 
Ruth

Ruth

30 april 2009 19:05

Oj vad du skall pyssla och dona när du har varit på Panduro och handlat, där finns det mycket som frestar :-)
Önska dig en härlig och fin Valborgsmässoafton, kanske grillat, ett glas rött och så klart ett vackert & varmt väder ?

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards