stinalill

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Knölig tant!!

Av Stina - 22 augusti 2009 18:38

Dagens sysselsättning - bilder ovan! Jag tror jag har gått in i nå´n sorts huslig period ;) Först var det inlagda gurkor och idag blev det grönsaksgratäng med svamp!! Vad månne komma härnäst?? Ska jag börja baka matbröd kanske....


Tyckte det såg så tomt ut på mitt lilla köksbord, så jag tog och sydde en duk idag oxå. Det är samma tyger som i gardinen och kökssoffan. Så det stämmer ihop. Så det blev inget av med allt det, som jag hade tänkt. Men blir det riktig sol imorr´n, kan jag ta med Ann-Louise´gardin till sjön och sprätta där, det som behöver sprättas. Så är jag en bit på väg iaf.


Jag råkade titta till på min vänsterhand idag och såg en stor bula precis nedanför tumleden på insidan av handleden. Först blev jag förskräckt, eftersom den var blå!! Tänkte det var en Waranblödning eller nå´t!! Men när jag drog undan blodådrorna såg jag ju, att den var ofärgad. Sen är den hård, men sviktar lite grand, när jag trycker hårt. Och den gör inte alls ont. Så den får jag väl fråga om, när jag kommer till doktorn nästa gång. Mycket knäppa saker på en gammal tant ;)

 
 
Ruth

Ruth

23 augusti 2009 09:46

Jag smäller av, så jäkla snygg bordslöpare och helt i min färg, ja den är toppen, toppen.
Den ser riktig god din gratäng, så nyttig och vitaminrik. Du är nog på väg in i husmoder rollen på riktigt. Baka även frallor och stoppa i frysen, hembakat är så gott. Jag bakar mina med torrgäst och i stället för margarin använder jag en ½ dl. olja, dom blir så saftiga och goda, testa.. Inget går upp emot hemmafixat, vad det en må vara.
Ha en fin söndag, Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

stinalill

23 augusti 2009 21:36

Tack Ruth för tipsen! Detta ska jag nog prova på en dag, när husmorsrollen ramlar över mig igen! Dessutom blir det ju faktiskt oxå väldigt mycket billigare med hembakat!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards