stinalill

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Ta´t lugnt tanten!

Av Stina - 21 oktober 2009 20:34

Inatt mina vänner - så sov jag!! Hela natten!! Fantastiskt!! Samtidigt har jag minskat ner antalet kuddar oxå. Så nu ligger jag mer än sitter och sover. Tänk vad läget genast blir ljusare, när man får en natts sömn! Så ni har så rätt i alla kommentarer jag fått - det går över!! Och det blir genast lite roligare att leva. Visserligen hostar jag ännu - speciellt, när jag ska prata i telefon. Men vad gör väl det - bara jag får sova!!


Tänkte i förmiddax "vad ska jag göra av denna dagen?" Jag vill INTE ligga i sängen en dag till och titta på alla nödiga och onödiga TV-program. Det är att missbruka tiden. Tänk vad de allra flesta program går ut på - vinna eller försvinna! Det är den ena tävlingen efter den andra. Och är du inte tillräckligt snygg, smart eller begåvad, så får du inte vara med längre. Då kan du gå hem och dra nå´t gammalt över dig och känna dig misslyckad. Jag tycker det är så hemskt. Varenda unge suger ju åt sig av budskapet!! Hjälp - vad ger vi ungarna för bild av livet :(


Förresten verkar det som om reklamen har smugit sig in bland en del bloggar här på Bloggplatsen!!?? Bl a Telia har en liten remsa som rullar. Så nu är det inte "bloggen utan reklam" längre! Eller blir man tillfrågad på nå´t sätt, om man vill ha in reklam på sin blogg?? Det kanhända blir "Bloggagratis", om man säger ja till reklam?? Alltså gratis att ladda upp bilder. Är det nå´n som vet?? Tycker för min del, att det är så skönt, att slippa reklam nå´nstans i denna värld. 


  

Hur som helst så tänkte jag, att jag skulle kunna sy nå´t litet idag. Solveig R lämnade in ett tyg hos mig förut, för att jag skulle sy några "örngott" till hennes vetekuddar. De gamla hade gett upp. Men bara sy rakt upp och ner i enfärgat grönt tyg tilltalade mig inte. Så jag satte igång att "para ihop" några olika tyger. Och röran på bilden avslöjar lite av, hur det komer att se ut - så småningom. Färdig-bild kommer senare.... Men visst är jag grundligt trött och slut vid det här laget. Men bara jag får sova inatt oxå - så går det väl an :)


Tänkte ett tag, att jag skulle ta och åka till Bauhaus i Västerås imorr´n. Skulle behöva köpa ljusbegie fogmassa istället för den ljusgråa, som jag köpte sist. Men så tänkte jag på hur slut jag var igår efter besöket på Coop här i Skbg. Så Neeej tanten - nu väntar du med det tills nästa vecka!! Och därmed basta!!

 
 
Ingegerd

Ingegerd

21 oktober 2009 21:46

Förstår att Du var glad för en natts ostörd sömn! Och då man varit sjuk blir man ju efteråt så ivrig att komma igång med allt fast orken inte räcker till. Jag känner igen det!
Friska färger på tygerna! Du är så himla händig! Min strykbräda står sedan länge uppställd i köket, ifall jag skulle få tid att göra klart mina projekt! På kvällarna är det för mörkt och jag är för trött, förmiddagarna är min bästa sytid.

http://josephinespapilloner.blogg.se/?tmp=21211053

 
Ruth

Ruth

22 oktober 2009 09:37

Så glad jag blir i dag när jag läser här. Snart är du återställt och fullt aktiv, et beviser är din iver att ta fram din kreaktivitet och hobby, symaskinen och saxen.
Har i mellanåt sett någon reklam här också, men den försvinner lika snabbt igen vilket gör mig glad, tycker det blir så ostädat med ord som jag själv inte har skrivit. Hoppas du får en bra dag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 oktober 2009 22:45

Å, vad glad jag blir över att du mår bättre nu:) Hostan kommer nog att ta sin tid att b li av med, men visst går den över till slut i alla fall.

Vad gäller reklam läste jag hos bloggvännen Kvasthilda Malmdamm att reklam poppar upp, men man kan med ett knapptryck få reklamfritt mot 20 kr/månaden :( Någon sån knapp har inte jag och inte hon heller. Kanske så att vi som var med på bloggagratis-tiden inte får den knappen - men det är väl för mycket begärt. Jag tänker i alla fall inte betala något för att slippa reklam - det räcker med fotoavgiften, som jag faktiskt tycker är rimlig.
Så vackra tyger!
Klokt beslut att vänta med Västeråsresan. Du behöver nog bli lite starkare först efter den pärs du gått igenom.
Fortsatt god bättring och stor kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stinalill tackar så mycket för kommentarerna

23 oktober 2009 17:30

Ingegerd : Ja visst vill man komma igång igen - men tååålamodet får träning ;) Det gäller liksom att komma över "tröskeln", för att sätta igång med ett projekt....

Ruth : Ja jag har lite svårt, att vara alldeles overksam. Beträffande reklam - se Lambersfruas kommentar här!

Lambergsfrua : Jo hostan lär jag dras med ett tag, men jag är så glad över, att få sova!! Håller fullständigt med dig, vad gäller reklam! Betala för att slippa reklam = alldeles bak och fram!! Jag är glad, så länge reklamen håller sig borta.

Kramar till er alla!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards