stinalill

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Fredspris och akuttid

Av Stina - 10 december 2009 19:25

Och inte blev det nå´t Nobelpris till den här tanten idag ;( Kan ni förstå ?? Annars tycker jag faktiskt, att jag likaväl som Obama hade kunnat fått fredspriset!! Tänk vad mycket gott jag hade kunnat göra för människor runt omkring mig!! Och inte skulle jag ha skickat en enda soldat till Afghanistan, som skulle skjuta ihjäl en massa människor. Jag skulle knyta en knut på varenda bössa, som jag fick tag i. Och sen kunde dom få fortsätta slåss med knytnävarna - om dom nu nödvändigtvis måste slåss..... Säger bara det - lite försiktigt - testosteron.... Ja, ja det finns karlar som är som folk oxå.....


Tack så jätte mycket idag till Lambergsfrua, Lena, Ann-Louise och Skomakar-Lisa för kommentarerna till gårdagens inlägg!!


Idag får allt ena lita Tomtestinta tala om hur gla ho ä för storpakete som ho ha fått!! Men det är allt svårt för na att bärga sig ända fram till julafton....

  


Och vad duktig jag har varit idag då - för att vara jag vill säga.... En morgon när man vaknar, känns och syns det lång väg, att det är dax att förkorta hårmanen. Men det måste ske ögona böj - omedelbart!. Och eftersom det brukar ta minst en vecka, innan man får en tid hos frissan, så brukar jag klippa och färga håret själv. Jo det är rätt jobbigt och det blir många pauser. Men jag får det gjort på en gång.:D Och sen är det naturligtvis snåltarmen som säger sitt oxå.... Men jag tycker allt, att frissan skulle ha några akut tider oxå. Jag i alla fall blir ju för det mesta akut långhårig.... Men nu så har jag ingen gråtantsrand i vindrufset och det känns behagligt att dra näven igenom testarna. Såå skönt!


Men inte nog med det! Jag har lagat två formar grönsaksgratäng! Så jag kunde frysa in några portioner - bra att ha när brådskan rinner på! I ett svagt ögonblick köpte jag tidigare en del grädde (40-%ig) som jag tänkte koka julgodis av. Ibland är tankarna överambitiösa minsann!! Och eftersom nu datumet på denna grädde höll på att gå ut, kände jag mig nödd och tvungen, att använda den. Så det blev alltså Coco-bitar och chokladkola i mitt kök idag.... Den där chokladkolan förresten - den kokade och kokade i evigheter. Till slut lessnade jag och hällde upp den på en plåt. Kanske blir det en rinnande kola - den som lever får se - ha, ha, ha!! Men den går nog in i mitt ansikte ändå misstänker jag....

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

11 december 2009 09:44

Förstår inte Norges tankar när Obama tilldelades nobelpriset, har inte lyssnat på motivationen i Tv och radio. Hade varit bättre om du hade fått det, så glad jag skulle blivit då.
Tomtestina har också detta gullegoda ansikte, så fina dina små är där dom sitter och väntar på julen.
Tillhör också den gruppen som sätter saxen i mitt hår när det börjar gå över styr, det blir oftast så tokigt så frissan har svårt för att fixa det :-) Brukar få tid på direkten när jag ringer, så jag förstår inte varför jag skall strula till mitt hår själv och försöka förhala frissejobbet.
Nu skall jag plocka och greja, åker i morgon förmiddag till snön och inväntar julen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 december 2009 12:11

Känner så väl igen det där med att känna sig i akut behov av en frissa. Jag vågar mig inte på själva håret, men luggen brukar få sig en omgång när det krisar. Sen sitter jag där hos frissan och försöker bortförklara. Ska till frissan nästa vecka...
Dina små tomtar är verkligen söta! Tack för att du visar dem för oss!
Ha det gott.
Varma kramar!

http://httplambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mamma

Mamma

11 december 2009 19:24

Halloj Stina!
Vaaa...fick du inget Nobelpris i år heller...attans också =D

Hår och frisyr ja...sedan jag blev så dålig att jag inte orkar ta mig till någon "frissa" brukar min älskade dotter klippa mitt långa hår rakt av då det blir för jobbigt för henne att tvätta, (även det är numera omöjligt för mig) sedan snor jag ihop det till en hästsvans och trivs faktiskt bra med det...och grått är...alltihopa!
Men du, visst har väl hårsalongerna dropin, fast om du inte fixar håret själv villdu kanske ändå inte ha vem som helst "i huvudet"...jag menar att om man går på dropin så får man ju ta den som är ledig och kan inte välja.

Så nyfiken jag är nu över hur kolan blev...stelnade den eller blir det till att äta den med sked???
Fredagskramar!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

11 december 2009 19:28

Förlåt!!!
Nu "tröck" jag iväg kommentaren utan att kolla och eftersom min förra gick till dotter kär så blev jag hastigt och lustigt din mamma också. *Storskratt*.

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Katarina

Katarina

11 december 2009 22:06

Hej Stina!

Det är en väldigt mysig och hemtrevlig läsning du skapar. Sött av dig att visa upp dina gulliga tomtar också.

Gott är även det som inte rätt blev. Säkert smakar kolan alldeles förträffligt även i kladdig form.
Tittar säkert in igen så småningom.
Kramar......

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

13 december 2009 18:34

Här kommer Skomakar Lisa och förväntar sig bli bjuden på den omtalade kolan. Tjocka Lisa behöver inte tänka på vikten för den är redan hutlös så äta medans jag kan får vara mottot.

Vad sa du?? Fick du inte Fredspriset??? jag som tänkt vara din assistent. Men vet du .... vi borde vara ett par till också medan vi avväpnar. När det är klart så är det ju bara att försöka vara snäll och vänlig .... Kan det vara så svårt??? Att inte slå den man möter på käften för att de inte tänker som jag själv??? Tänk att det ska vara så svårt???? Att vara snäll??? Ja, nu skrattar jag för om min gubbe läste vad jag skriver nu skulle han nog tänka en hel del är jag rädd.
Tack för kolan och pratstunden !!!
Kram på dig Stinalill !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards