stinalill

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Victi Vira från Viktväktarland

Av Stina - 17 januari 2010 21:05

Alltså nog är det väl konstigt - Jag har inte TID att blogga så mycket längre!! Men jag BORDE ju ha hur mycket tid som helst - jag är ju "dagledig" - om man ska uttrycka det snyggt ;)


Stort TACK till Lambergsfrua och Ruth som troget givit  mig uppskattade kommentarer!! 


Igår kväll var Annsan och jag iväg på opera - igen! Förra lördagen var det ju "Rosenkavljeren" och igår "Carmen". Och denna senaste slog allt jag har sett tidigare! Huvudrollsinnehavaren, Carmen, var fantastisk! Hon spelade urbra, hon sjöng som en ängel och därtill dansade hon otroligt - ibland allt detta samtidigt!! T o m sjöng hon, när hon låg på golvet UNDER sin motspelare ;) Ja det gick minsann hett till emellanåt ska ni veta!!


 

Detta paket fick jag av Lotta, när hon var hit!! Man kan ju inte annat än bli lycklig!!


  

Inuti paketet fanns denna vackra ängel  - Victi Vira från Viktväktarland, som det står i versen ovan!! Så hon kommer att hjälpa mig att vakta min vikt ;) Här har jag satt upp en svart bakgrund, för att hon skulle synas bättre. Men hon har fått sin plats på bänken nedanför min säng, där jag hade tomtelandet förut. Jag blir så glad för all uppmuntran och stöd från både mina vänner i real life och bloggvänner!! Tack alla ni som finns runt omkring mig!!


Lite spännande blir det imorr´n - då ska vågen fram igen.....Imorr´n kommer oxå - förhoppningsvis - ett foto på min senaste tavla....


Sov gott alla människobarn!!

 
 
Love

Love

17 januari 2010 21:43

Skulle dra mig tillbaka men vill titta in och se hur du har det.
Vilken kväll det måste ha varit med Carmen. När man är på opera blir man hänförd och glömmer allt annat.
Tyvärr kommer jag inte iväg på opera eller teater så mycket nu men när det händer är det fest.
Vilken fin gåva du fått. Denna viktängel kommer att ge dig det extra man ibland behöver för att orka.
Lycka till i morgon med vägningen och ha det bäst.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 januari 2010 22:00

Först en helt underbar vers PÅ paketet och sedan en lika underbar ängel I det...klart att du blev lycklig...jag känner det ända hit *skratt*.

Kan du tänka dig att jag aldrig sett opera i real life, men nu på äldre da'r kan jag uppskatta även denna musik, dock i väl valda doser ;o)
Vi brukade emellertid gå på alla operettpremiärer på "Storan" i Ggb. vilket jag uppskattade mycket. Men som du vet så nöjer jag mig numera med upplevelser via TV:n *fniss*
Söndagskramar!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

17 januari 2010 22:34

Jag är ingen operafanast, tycker det är så skrikigt, men kanske jag skulle upskatta det om jag uppsökte en föreställning, men det blir nog aldrig av.
Så söt den lilla ängeln på glaskulan är, (tycker den ser mera ut som en älva på vingarna). Så fint paket och gullig vers, själv skulle jag också blivit uppåt öronen glad om jag fick något sådant.
Hoppas att du blir glatt överraskad när du kliver på vågen i morgon också, hejja, hejja, hejjar på dig vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

17 januari 2010 22:48

Men så roligt att du hittade mig, jo Karmansbo är inte långt ifrån Skinnsberg, inte heller Färna där vi köpt hus och får nyckeln 1 april. Längtar! Ser att vi har mera gemensamt förutom sjukdom, jag är förskollärare -:)
Vilken vacker gåva du fick, ängeln kommer att hjälpa dig att nå ditt mål ska du se. Lycka till på vägningen!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

17 januari 2010 23:41

Nu är vi flera som ska ta tag i vikten mormor! Har inplanerade gymndagar med en kompis. 2 dagar i veckan ska jag träna + ridningen och stallet. Ska bli skönt och nu ska jag verkligen gå in i det.
Då kan vi peppa varandra också=] Lycka till imorgon!=}

Kram Johanna

http://Halloonsodaa.bloggplatsen.se

 
margit

margit

18 januari 2010 00:11

Gokväll...Stina! Mucket vacker ängel du fått! Viktväktarängel! Det kasnke kunde bli nåt för dej att "ta patent på"...den var SÅ vacker...och att den får vakta ..vad du stoppar in i munnen..Jag började igen attgåtillbaka till Viktväktarna i torsdags..är måadsbetalare...men INTE varit på ett möte eller "brytt mig om vikte" sen i somras. men nu har jag bestämt mig för att ta "NYA TAG". Programmmet som är nytt igen...det tror jag är ÄNNU BÄTTRE än förut! Propoints!! och äta mera..Jag kommer att gå på möten i E-tuna de torsdagar jag är där..och när jag ine är där... så ska jag försöka gå i Köping..på onsdagrana. Jag tycker det är GOD HJÄLP att gå o väga sig OCH vara kvar på mötena..man får bra tips...fråna andra...
Kram till dej!!Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Annsan

18 januari 2010 10:53

Jag säger bara: Typiskt gulle-Lotta!! Det finns alltid en tanke bakom allt... /kramen Annsan

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

18 januari 2010 14:17

Oj vilka fina gåvor du visar ... Ängeln kommer säkerligen att se till att du kommer ner på den vikt du kommer att trivas med. Jag håller alla tummar också. Vill så gärna att Lill Stina (det bantande människobarnet) skall känna sig nöjd med sig själv. Jag tror att man skall gå ner sakta men säkert i vikt i stället för att försöka miska många kilo på en gång.

Ha en bra dag och må så gott du människobarn till nästa gång jag kommer på besök !!!
KRamen från mej

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards