stinalill

Alla inlägg under september 2010

Av Stina - 10 september 2010 19:44

Så var det alltså dax, att ta tag i bloggandet en sväng.... Jag har varit inne i en intensiv syperiod. Och jag har massor av fler ideér. Men orken tryter - jag kan inte ens tvinga mig :-(  Någon har hängt blytyngder i ögonlocken och jag har förgäves försökt komma fram till, VAD det är som påverkar.... KAN jag GÖRA nå´t, som motverkar.... Men - kommit fram till - ingenting.....


I morse t ex såg jag en annons i Fagerstaposten om en huvtröja i plysch i Fagersta. Ååå ljuva 70-tal!! Vad mysigt med plysch!! Och eftersom jag ändå skulle ut o handla påfyllnad i kylskåp och skafferi, så for jag dit. Tack och lov för bilen!! Huvtröjan blev min och Coop fick besök av tanten. Sen var jag infernaliskt trött, men tvingade mig ändå in på Björsbo trädgård o köpte höstväxter till balkongen. Gråtfärdig var jag, innan jag fick in grejerna hemma. Sen var det bara sängen som gällde - fram tills nu. Och jag som tänkt gå på en cellokonsert ikväll på Korpen.... Det sket sig.....


  

Det här blev en variant på "vykortsmodellen" Tror den rätt och slätt heter "Höst".


 

Sen blev det ett helt nytt experiment!  "Sönder"skuren kors och tvärs!! "Vågen" heter den. En helt oregelbunden modell på tavla ;-)


 

Tänkte sen "Höstskog" men Birgitta hittade på namnet "Gröna vågen"!! Med tanke på den tidigare tavlan.....


  

Snart jul - faktiskt!! En duk och två spishanddukar blev det. Men det kändes inte okej, att sy juligt redan.....


 

Så nästa projekt blev en vetekudde med glada segelbåtar på!!!


Och imorr´n och på söndag är det syfestival i Borlänge!! VILL såå gärna åka dit.... Men orkar jag?? Det vete 17.... Med tanke på, att jag sen på måndag ska iväg till Västerås, för att få på mig mätutrustning för blodtryck. Som jag ska bära i ett dygn. Så lär jag väl fara dit på tisdag oxå, för att lämna tillbaka den. Och på onsdag tandläkaren. Sen är jag väl golvad en vecka..... Ååå vad jag hatar denna trötthet!! "Acceptera det du inte kan förändra" - NÄR ska jag lära mig detta svåra och ändå så enkla....?? Tänk på det halvfulla glaset istället för det halvtomma......


Jag har i alla fall äntligen haft en målare här, som har tapetserat min fondvägg "bakom" valvet bredvid min sovhörna!! Och jag blev riktigt nöjd!! Tapeten i hallen är ju milt gråblå och fondtapeten är blåare och mörkare. Tyckte det blev mysigt! Och den vita tavellampan som jag fick av Lotta, gör sig riktigt bra mot den väggen!! Med ett skönt ljus framåt kvällningen.... Plus pappas paddel, tavlan och gipshuvudet av mamma....

 


Så har jag oxå haft "data"Tom här en dag. Han hjälpte mig fixa lite uppdateringar, mer arbetsminne och att beställa en extern hårddisk plus en HÄFTIG kamera!! En Nikon "Coolpix L110" - vad nu detta innebär.... 12,1 Megapixels, 15 X zoom och 7,5 cm LCD - det är väl displayen, antar jag. Den är tjockare än en vanlig kamera, men inte alls som en systemkamera. Läängtar efter att lära mig den! Men tyvärr fanns inget minneskort med. Tror jag kan använda kortet från min gamla kamera, men är inte helt säker. Tål att undersökas vidare....


Vi i Björktrastengänget har oxå firat Aina 80 år!! och Neta 50 år!! Svårt att förstå, att de har blivit så till åren komna!! Det var riktigt roligt - vi kidnappade en förvånad Neta på hennes jobb under många skratt och helknasiga tokigheter!! Sen åt vi en god trerättersmiddag hemma hos Birgitta under mycket snack och skratt! Tänk vad kul, att jag ännu kan - och får - hänga med i svängarna!! Sen var jag världstrött i flera dagar efteråt - men det fick jag med på köpet ;-)       

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards