stinalill

Alla inlägg under maj 2011

Av Stina - 23 maj 2011 17:30

Igår kom jag hem från min påhälsning i Bennarby. Sååå kul att träffa Ida, Johanna, Ann-Louise och Erik. Plus vovven Eddie - den glada busen!! På lörda´n träffade jag även Preben, Ankie och Stefan. Jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen - tänk vilkan fina barn och barnbarn jag har!! Jag känner mig verkligen rik! Och jag är så glad över, att det går bra för dom i livet!! Visst har dom motgångar som alla andra, men jag känner mig stolt över, att dom har klarat sina motgångar...  


På fredag kväll firade vi Johannas 20-årsdag med presentöppning, god mat och jordgubbstårta på det!! Att gissa vad detta är, måste vara helt omöjligt för en oinvigd?? Johanna fick bl a den i present av sina föräldrar....

  Klickbilder!!

....och det är INTE en pilbåge.....


 Tårtan hade minsann Johanna fixat till själv - mums!!


På lörda´n blev det firande igen - då kom "alla andra" Och Johanna hade bakat bullar, muffins och inte att förglömma - smörgåstårta!! Jättegod!!

 

Så nu blir det allt till att snåla in på det jag stoppar in i ansiktet!! Verkligen dax att försöka hålla igen....:-l Vägde mig imorse :-(


Så gick jag en runda runt "ägorna" med kameran och hittade allt möjligt. T ex de här:

  Månne det bli en liten badbalja till hösten kan tro?? ;-)


Och det blommar så vackert i allt det gröna

   


Sen har ju jag pippi på, att fota gamla detaljer, som jag tycker är vackra....

     

     


Här är detaljer från det gamla uthuset, som är byggt på 1700-talet!! En vägg är klädd med bräder och därunder ser man verkligen hur illa åtgånget timret är :-( En himla massa pengar och massor av tid och engagemang, kanske skulle kunna rädda det.....

     

         


Så en liten titt på "undantagsstugan". Med likaså pengar, tid och engagemang skulle det kunna bli en riktigt fin liten stuga - såå mysig :-) 

   


Så var jag in och hälsade på shettisen Valle en sväng. Han hade skaffat en häftig punkfrissa och han såg så bedjande på mig. Han är nämligen sjuk, har fång, och får inte gå ute och beta bland de andra kusarna - stackars Valle....

 


Det här objektet hittade jag bakom stora huset - tyckte det såg så läckert ut med det trasiga trädet som lutar sig mot den stora, mossiga stenen....

 


Annars är hela familjen ständigt på språng! Två unghästar blev på lördagen utplacerade på "hingstbete". D v s dom får åka på sommarlov till andra unghästar och leka och testa sina krafter mot andra - bli lite "uppfostrade"!! Tvååringen till ett ställe där han var förra året. Och ettåringen, Sparven, till ett ställe utanför Gävle. Sparven gillade inte alls att åka transport. Rätt vad det såg Ann-Louise i backspegeln, att han hade huvét utanför längst bak!! Så Ida fick sen under färden stå inne i transporten, för att hålla honom lugn!!


Sen väntas det ett föl till i dagarna!! Jag hade hoppats, att det skulle bli i helgen!! Men det blev inget. Det hade varit spännande och intressant, att få vara med om en fölning!!! Ann-Louise har däremot tagit "mammaledigt" - semester i två veckor nu, för att finnas hemma, när det sätter igång. Det är mycket med hästar minsann....


Erik var iväg till det andra stallet,som dom arrenderar, för att köra dynga och stängsla hagar. Och Johanna hade två kompisar hos sig och städade och bakade. Och lilla mormor tog faktiskt itu med, att vattna de få blommor som har överlevt och gjorde lite "småstäd". Men vis som jag har blivit (?) begränsade jag min insats ;-)


        

Av Stina - 9 maj 2011 20:12

Allt som inte är stulet, kommer igen!! Det stämmer verkligen! Tog itu med att städa bilen invändigt idag. Torkade och dammsög. Jag ska ju gubevars på bilbesiktningen på onsdag!! Så då är det bäst, att lilla Pippi ser välskött ut - även om det inte riktigt stämmer med verkligheten.... Hon börjar bli lite åldersstigen - hon blev 6 år på skärtorsdagen!! Men hon har bara gått 5 500 mil!!


Och - som sagt - man kan hitta saker!! Min almanacka för 2011, som försvann i julas, hittade jag nerkilad intill ena sätet!! Och jag som trott, att den hade försvunnit ut i snön nånstans! Nu har jag i och för sig inte nå´n användning för den, eftersom jag skaffat en ny. Men där fanns ändå bl a en telefonlista, som jag har saknat.


I fredax var jag med Annsan till den stora staden Västerås;-) Vi gick till "Kalle på spången" i gamla stan och åt jättegott. Och på väg från parkeringen och dit, såg vi en massa vackra nyutspruckna växter... Det är såå vackert utefter ån!


Sen såg vi en stor buske, som vi funderade så, vad det kunde vara. Grenarna var liksom ludna och lena - som ett hjorthorn ungefär. och några mystiska "korvar", som var förra årets frön, antar jag....


....sen hann jag fota en spirande träd - vad det nu var för nåt.... Sen la batteriet till kameran av :-( Och xtra batterierna, som jag alltid har med mig, funkade inte.....


Efter maten tog vi oss till Aros Congress Center för att se - och höra - barbershop!! Fredag kväll var det kvartetter från olika körer som sjöng. Och till och med en tondöv tant som jag, hörde vilken som var bas och leader! Det var alltså tävling och fyra domare var hitflugna från USA för att försöka få det hela rättvist! Som jag kunde bedöma, var dom otroligt duktiga!


Eftersom vi gick i pausen, hann vi med ett besök på stoora ICA Maxi på Erikslund. Jag begriper inte hur det är möjligt, att få en så´n stor affär att gå runt.... Jag fick tag i två Be-håar, som jag trodde. Sen visade det sig, att det var två + två stycken!! Så nu klarar jag mig ett tag ;-) Så sålde dom blommor utanför ingången och tanten var ju inte sen att spendera.... Två röda pelargoner + en "bag" med blå minipenseér att hänga på väggen - såå häftig!! 

Så där kan jag sitta på min stol med näsan i blomstrena och lukta som tjuren Ferdinand ;-) Dom luktar jättegott!! 


Igår var jag iväg till sjön och låg där och stekte hela eftermidda´n - ljuvligt!! Härligt!! Tyvärr blev jag allt lite för röd om kinderna, så idag blev det inte såå mycket sol. Men imorr´n ska det nog gå bra - förutsatt att solen bestämt sig för att hålla undan molnen.....        

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards