stinalill

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Afrikanska ormar och himlaparty

Av Stina - 17 januari 2012 20:33

Ja VAD är nu detta?? Afrikanska ormar kanske??

 

Eller vad tycker du?? De flesta av tygerna i "ormarna" är i alla fall afrikanska....

                    

Ja så kan man ju ställa dom upp oxå - vad blir det då?? På den tredje bilden ser man ju tydligt ormens ögon.... Tavlan är 41 x 85 cm och den är quiltad med guldtråd. Jag gillar den faktiskt i alla fall!!! Det är såå KUL att sy!!


Tavlan före "ormarna" gav jag namnet "Himlaparty" ;-) med tanke på pärlor, tygblommor och skimrande himmelstyg.  Den är bara 29 x 36 cm och kan väl närmast likna ett experiment från min sida...

 

 


Som sagt - jag tycker det är så kul att sy!! Det finns såå mycket man kan göra!! Och jag blir så lycklig, när det blir som jag vill :-))


Och min förkylning gick över på mindre än en vecka!! Det har aldrig förr hänt i världshistorien!! Jag slapp både hosta och lunginflammation!! Vågar knappt tro, att det är sant.... Månne det gör sitt till, att jag äter apelsiner, mandariner och kiwi varenda dag...? Ingen vet - men man kan ju tro ;-)


Axeln däremot vill inte bli okej. Vet inte hur många gånger jag har varit hos sjukgymnasten nu. Och hon kör laser på mig och "mobiliserar". Dessutom har hon nu tejpat mig två gånger!! Så jag har bred kirurgtejp över axeln och bak i ryggen.... Börjar snart ge upp tron på den gymnastiken. Kanske ska jag ta till lite Diklofenak i alla fall.... Jag kan ju minska Warandosen själv under tiden. Eller om jag ska ta till hårdhandskarna och beställa tid hos nå´n kiropraktiker, som får vrida till mig?? Ja, ja gamla tänter - det vet man ju hur dom är ;-) Gnällspikar.....


Men bortsett från detta, så tycker jag, att livet är rätt acceptabelt just nu!! Inte ens den s k vintern tar ner mitt humör - och det vill inte säga lite!! Visst går man på isfläckarna som om man har skitit på sig. Och jag har ramlat en gång - men på knä. Så det blev bara lite blåmärken. Tur som en tok!!


Min bror Hans har verkligen inspirerat mig, att ta fram gamla barndomsfoton, efter att han har scannat in en hel del på Facebook. Men jag har inte TID!! Jag har så mycket jag vill sy!! Men kanske hör det till ålderdomen, att man minns så mycket bakåt i tiden?? Jag är ju väldigt förtjust i både bilder och foton - och har alltid varit. Och gamla foton aktiverar ju verkligen minnen bakåt i tiden....


Men livet idag är banne mig rätt härligt!!





 
 
Ingen bild

Annsan

18 januari 2012 21:15

Ormarna är jättefina! Stående blir det ju sjögräs... Kiropraktor finns i Smedjebacken som jag verkligen kan rekommendera! / Kramen

 
Ingen bild

Anna

25 januari 2012 15:01

Hej, snubblade in här av en slump då jag googlade på honey pomelo som min man råkat köpa häromdagen, istället för honungsmelon åt vår lilla son, trevlig blogg du har, men humör o "glimten" i ögat =)

Kika gärna in på min sida om du får tid o lust (http://grodprinsen.bloggo.nu)!

//Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards