stinalill

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Önskedröm o mardröm

Av Stina - 23 juli 2012 15:22

Idag blir det måånga foton!! Det går helt enkelt inte, att låta bli!! Jag hade besök av min son, svärdotter och yngsta barnbarnet Milou i förrgår!! Och Milou är det enda barnbarn för närvarande, som tycker att det är okej att bli fotograferad ;-) Och dessutom är hon lättfotad, om man säger så - lätt att fota alltså....



       


Ganska snart åkte vi ner till Karmansbo Herrgård för att få i oss lite käk. Och lilla damen var go och gla hela tiden. Hon verkar sällsynt tillfreds med livet, är söööt, lätthanterlig och jag hörde inte ett enda gnäll på hela tiden!! Men det är klart - hon fick ju maximal uppmärksamhet!!


     

Vi åt gott och lilla fröken fick smulorna från den rikes bord .... brödbitar, potatisbitar och några gurkskivor ;-) Så provade hon oxå hur det var, att ha burka på sig, men den åkte snart bort....


     

Så åkte vi på ren impuls in till Galleri Astley, där "Skinner Mountain Boys" råkade ha ett uppträdande på perrongen. Lite hög musik för små öron, så mamma Linnea höll för öronen på lillan. Av minspelet att döma gillade hon det inget vidare, men protesterade - neej då....


   

Svagt rödhårig är hon lilla Millan - hoppas det mörknar lite, så hon får Majas vackra hår sen. Tänk nog är det konstigt - hon är mitt sjätte barnbarn, men ändå känner jag lika mycket för henne, som jag har gjort för alla de andra! Att allt "tycka om" bara får plats!!! Och på en gång "kände jag igen" henne liksom - hon rusade rakt in i hjärtat på mig. Nog blir man allt lite larvig som farmor/mormor ;-) Eller vad säger ni Lotta, Eira, Neta?? Ja föräldrarna till underverket hann jag nog inte riktigt med - det var liksom Milou, som var huvudpersonen.... Hoppas jag får se även henne växa upp....


Föräldrarna hade med sig två BLÅ balkongväxer till födelsedagstanten minsann!! Riktigt vackra ena i blåa krukor oxå ;-)  De blå klockorna var förunderligt vackra, när man tittade närmare på dom!! Och nu är det allt fullt med blommor i min lilla "trädgård" - det får bara inte plats med mer nu, tror jag. Härligt är det - synd bara att inte solen skiner mera.... Men när Preben. Linnea och Milou var här, så kunde vi i alla fall fika ute :-)

       


Så har jag sen sist sytt färdig en liten tavla, med både "genomskinliga" och silverfärgade cirklar. Att hängas i ett fönster....


Imorse vaknade jag redan 5.30 Läste tidningen och sen la jag mig tillrätta och sov igen. Och vaknade vid 10-tiden med ångest och huvudvärk!! Jag hade en riktigt läskig mardröm :-( Min bil hade blivit stulen, så jag tog mig iväg till bibblan med cykel. Och när jag skulle åka hem igen, var även cykeln stulen.


När jag kom hem, såg jag att en lägenhet på mellanvåningen var helt urblåst!!. Lotta var med mig in och hela huset svajade fram och tillbaka!! Jag förstod, att hela huset skulle rasa ihop. Men jag var jättrstressad, eftersom jag måste få tag i min telefon och min kamera. Och Lotta hade inte tid att hjälpa mig leta. Och jag insåg, att jag måste ha tagi i en bil, som jag kunde lasta grejer i. Så rasade huset, men vi gjorde oss inte illa.


Däremot var jag tvungen, att försöka ta mig upp för en delvis raserad trappa, för att komma till min lägenhet, Allt var en enda röra - jag hittade en bit av min dator och tänkte - om jag hittar minneskortet, så kanske man kan återskapa mina foton. Jag letade än här än där - hittade en del saker, som var mina. Men jag kunde ju inte får dom med mig - hade ingen kartong, att packa i och ingen bil. Och jag förstod oxå, att vi skulle bli utkörda därifrån, så snart myndigheterna anlände. Jag måste även försöka ringa ungarna och tala om, att jag var oskadd. Jag insåg ju, att det skulle vara huvudnyhet både på radio och TV.


Jag har ingen aning om, vad denna dröm handlade om. Men som "vanligt" i mina drömmar, försvinner min bil och telefon - mina främsta tryggheter...?? Men drömmen var såå dramatisk - hela tiden ?? Usch.... Kanske kommer jag på så småningom vad drömmen vill säga mig....         

 
 
Ingen bild

Annsan

24 juli 2012 12:12

Kanske att det allra viktigaste som dina barn, barnbarn, vänner och och du själv faktiskt överlever och går vidare, fast livet stormar ibland... Att yttre trygghets"bevis" som bil, dator, foton, kan försvinna... men livet går vidare... Du kan ta nya bilder, skaffa ny dator, ny bil... Men det viktigaste: dina barn och du själv... ni står kvar.... :)

 
Margit

Margit

30 juli 2012 23:10

Vilket minne du har..och vilken oTÄCK dröm du hade!!!
Jag glömmer ofta bort..vad jag drömt på natten...
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards