stinalill

Alla inlägg under augusti 2012

Av Stina - 22 augusti 2012 19:11

Snart har hela augusti gått och jag har inte skrivit något i min dagbok på hela månaden!! Joo jag har ju haft lite annat för mig. Och däremellan har jag varit tvungen att ta mina vilodagar... Jag böjar nog med vad jag har sytt sen sist....


Tavlan som jag har sytt tidigare "Aqva-rum" har jag först sytt om - jag var ju inte nöjd med den. Jag sprättade bort ramen + de klumpiga blad jag hade fått dit förut. Dessutom tyckte jag fiskarna liksom försvann, så jag tog och glittrade till dom lite ;-) Och fick dit några snäckor oxå. Så en ny ram, som inte var så klumpig. Så nu är jag nästan nöjd med den :-)


Så provade jag att sy i jeanstyg. Det var kul, även om jag länge hade svårt att bestämma mig för, om jag skulle ha en jeansblomma eller en lila blomma i mitten. Men efter lite råd, blev det den lila som vann! Ganska nöjd....


Sen har ju ett av mina barnbarn fyllt 18 år. Och eftersom han fått nya tapeter i sitt nya rum, tänkte jag, att det kunde passa med några kuddar som gick ihop med tapeten. Jag är själv inte särskilt förtjust i dom, men jag får väl hoppas, att han är det. Så sydde jag in några foton oxå.... Färgerna i kuddvaren är lika som i hans tapeter - och dom valde han ju själv....

     


Och idag blev jag klar med ännu en tavla - "Silverhöst" tänkte jag mig, att den heter. Eftersom mönstret i själva tyget är silvriga blad och därtill ramlar små silverramar ner från skyn ;-) Ganska nöjd....

Det här tyget köpte jag för ganska länge sen - bara för att jag tyckte det var så vackert. Och jag har länge funderat på vad jag ska sy av det. Det förlorar ju sitt sammanhang, om man klipper det i bitar.... (Det gula och lite gråa, som syns i silvret, är bara speglingar från omgivningen, när jag fotade)


Idag är det alltså den 22 augusti och den 15 oktober ska jag hänga upp mina tavlor på bibblan och så vernissage dagen efter!!! Det är ju bara lite drygt en och en halv månad till dess!! Känner mig lite stressad faktiskt. Alla dagar är ju minsann inte sydagar..... Men, men - det blir vad det blir. Det kan inte bli tråkigare än den utställning, som har hängt över sommaren i alla fall - "ett urval från kommunens konstarkiv" - huvva....      

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards