stinalill

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

En sjuk historia

Av Stina - 25 mars 2013 20:03

Efter en  veckas hostande natt som dag, tyckte jag att nu får det verkligen vara nog. Jag har sovit sittande små stunder och varit halvt bordomnad vissa stunder. Annars vaken och hostat och hostat.... Så idag ringde jag upp Läkarstationen på en gång kl 8, när dom öppnade. Och jag var välkommen dit kl 9.30 Till Dr Na kan vi kalla honom för. Jag brydde mig inte längre ett skit om vad det var för doktor - BARA JAG FICK HJÄLP!!!

                                                  
                                                

Han förhörde sig om min status - feber? JA, gulfärgade upphostningar? - JA,  ont i halsen? JA osv osv. Dom tog BNP (visar hjärtats pumpförmåga) snabbsänka, gjorde EKG, lyssnade på lungor o hjärta. Även Dr Nä kom o lyssnade på lungona - dom var lite tveksamma till vad dom egentligen hörde och ville skicka mig till akuten i Köping . Sjuktransport beställdes till kl 12.35 och då var jag packad och klar. "Jag kunde bli inlagd", enligt Dr Na "men jag kunde oxå bli hemskickad igen"


Taxikillen ringde kl 12.45 och stod på Fagerstavägen och "det står 6 på en blå postlåda.... Men hur kommer jag till huset?". Vis av erfarenhet sa jag, att du befinner dig i Riddarhyttan och du ska till Fagerstavägen 6 i Skinnsberg..... GPS.....


Framme i Köping sa jag, att jag ska till röntgen. "Nej det stå akuten på min körorder". Så det fick väl bli så då. Och jag fick så småningom förklara varför jag var där för nå´n sköterska på akuten. "Ja med då måste du ju betala mellanskillnaden mellan läkarbesöket i Skbg och akutbesöket - har du remissen med dig?? Annars kan jag ju inte skriva i att du bara betalar mellanskillnaden!" Så lugnt jag kunde påpekade jag, att remissen finns säkert på röntgenavdelningen - du kanske kan skicka en förfrågan dit" - "Nej jag kan och får inte gå in i deras system" Till slut trodde dom mig ändå och skjudsade mig med undrande blickar i rullstol till röntgen. För Dr Na hade bestämt förklarat, att jag skulle till röntgen - han hade ju skickat remissen dit, sa han.


På röntgenavdelningen : "Vaddå remiss?? För Stina Stjernström?? Varför då?? Nåja till slut hittade dom väl på en remiss och jag blev röntgad - frys, frys... Så skulle det tas prover igen - BNP, sänka, blodtryck och hela baletten. "Ja men dom tog ju alla dom proverna i Skinnsberg,  framhöll jag. "Ja men vi har inte tillgång till deras datasystem - dom ville inte byta till vårt system" 


Nå´nstans finns ett systemfel!!! Fortsättning följer, när mitt system orkar....                                         


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                           





















 
 
Ingen bild

Annsan

25 mars 2013 23:02

Ja du... Finns inte så mycket att tillägga... MEN det är ju bra att du blir kollad ordentligt! Krya på dig! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards