stinalill

Alla inlägg under december 2013

Av Stina - 13 december 2013 16:00

Igår var jag iväg till tandis, för jag var helt övertygad om, att det var nå´n tand som behövde rotfyllas eller nå´t. Tandvärk så in i bäng. Och Johan röntgade, knackade och tittade. Men - det var inget fel på nå´n tand!!! Och det var ju bra i och för sig. Men han sa, att jag hade en "afte"blåsa långt uppe i tandköttet. Brukar även kallas virusblåsa - men det är inget virus!! Nå´t sån´t har jag aldrig hört talas om förut. Blåsor i munnen har jag ju haft och på läpparna oxå. Men de har då aldrig gjort så ont som det här!!


Det finns i princip inget man kan göra, utan de läker ut av sig själv på två till tre veckor!! Alltså ska jag ha så´n här "tand"värk i två veckor!! Jag käkar Tramadol och Alvedon forte, så jag blir alldeles groggy.... Men en himla tur, att jag har dom att ta till i alla fall. Och jag kan ju ligga i sängen oxå, när jag är så trött, att jag inte orkar stå upp. "Om man kan vara glad för lite, har man mycket att vara glad för" Jaa.... men nääe inte kan jag känna mig glad precis.....


Till på köpet var det ju meningen att Ann-Louise skulle hämtat mig ikväll och vi skulle åkt till Furuvik och ätit julbord imorr´n tillsammans med Ankie och Stefan..... Men efter mycket funderande fram och tillbaka, kom jag fram till, att det inte skulle ha varit nå´t nöje vare sig för mig eller dom. Dessutom sova borta, när jag kanske skulle behöva gå upp o vandra på natten  - för värken. Men å andra sidan skulle det ju vara så kul att träffa dom allihopa - jag längtar ju efter dom, så det känns en stor tagg i hjärtat. Men jag kom ändå fram till att ringa återbud. Och då slapp ju Ann-Louise köra 40 mil för att hämta mig och sen 40 mil för att få hem mig igen..... Till jul kommer hon och hämtar mig ändå - så då får jag i alla fall träffa familjen Bergefur.....


Idag skrev Ann-Louise på Facebook, att hon fått tips på en medicin som heter Oralmedic. Den skulle ta bort värken ganska omedelbart. Ringde till apoteket Hjärtat här i Skbg, men dom hade tyvärr inte den medicinen hemma..... Det hade jag i och för sig kunnat räkna ut med stortån. Men i Fagersta hade dom den hemma - fast dom stänger kl 17.00 Och inte öppet på lördagar.... Ja ja - man ska visst prövas heter det ju. Men prövas för vad?? Tålamod, uthållighet, jävlighet???


Ann-Louise kom med idén om att söka färdtjänst oxå. Nu tror jag ju inte att man kan få det, när man har egen bil. Men jag ringde ändå upp kommunen idag och hon skulle skicka över information och ansökningspapper..... hoppas kan man ju..... Tänk så skönt det skulle vara o bara ringa "nästa vecka på fredag skulle jag vilja åka till Gävle"!! eller till Björklinge eller Tobo!! Det är faktiskt mer än ett år sen, som jag var i Gävle och ett halvår sen jag var hos Ankie...... Tänk om jag hade vetat, att det skulle bli så här, att bli gammal - fy 17....


Jag har tidigare tvingat mig till att sy lite grand i alla fall. Så det ska välan dokumenteras i vanlig ordning...

           

Dom där små vetekuddarna är tänkta som handvärmare, att ha uppvärmda i jackfickan. Dom är alltså inte mer än 10 x 14 cm stora. Dom "vanliga" vetekuddarna är 48 x 18 cm. Förklädet har jag sytt upp på beställning - tyvärr hade jag inget mönster kvar - hoppas det kommer att passa ändå....


Och nu är det dax för sängen för mig igen.....    



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards