stinalill

Alla inlägg under februari 2014

Av Stina - 15 februari 2014 18:47

Ovanligt långdragen dag idag - men så gick jag ju upp 9.30 oxå!!!   Och det händer ju inte var dag precis.


Så är jag igång LITE med min hemsida.... Tom var här en kväll och satte igång mig. Men mitt närminne är ju ganska utslitet, så jag fastnade ganska snart. Och jag drar mig lite för att ringa honom och tjata. Försöker gå in i alla fall en stund varje dag - jag får in bilderna och skriver texten under. Men jag får inte in bilderna där dom SKA vara, utan i "biblioteket". Men, men det löser sig väl, sa han som sket i slasken.


Däremot har jag kommit igång med en tavla igen. Kanske blir jag så småningom nöjd med den.... Det känns inte som det är nå´n brådska precis. Jag har allt till en del släppt min tankegång om, att jag måste hinna så mycket som möjligt, innan det är för sent.... Dagarna går i ultrarapid - tyvärr tar spelen på Facebook för mycket tid. Det är ju helt inproduktivt att sitta där och knappa. Om man åtminstone lärde sig nå´t. Men - det är ju helt frivilligt - jag vet var avstängningsknappen sitter....


En tavla är i alla fall klar sen sist. Den tog lång tid på sig och fick lov att "ligga till" sig allt emellanåt.

"Iskalla vindar" heter den och är 53 x 48 cm. Som vanligt poppar ideérna upp, när jag ligger i sängen på mornarna (läs förmiddagarna!!) Likaså hur jag ska lösa olika "problem" i sömnaden.


Tänker mycket på barn och barnbarn i denna vintertid. Och längtar tills det blir isfritt och torr väg igen. Då ska jag nog prova att åka iväg och hälsa på dom i alla fall. Jag får väl stanna efter halva vägen och vila en halvtimme eller så. Nå´t svar på min ansökan om färdtjänst har jag ännu inte fått. Skulle jag få ett positivt svar, så beställer jag resa på en gång.....


Och läängtar efter sol och värme gör jag verkligen. Men nu är det ju på väg åt rätt håll i almanackan ändå. Tänk när jag kan åka ut och plocka de första liljekonvaljerna!!!   Och börja fixa på balkongen med blommor och blader - suck.... För att inte tala om, när jag kan sätta mig i ett hörn på balkongen och vända ansiktet mot en värmande sol!!!   Ljuvliga tider väntar....

 

Jag tycker jag fryser mer och mer. Tjocksockor, tofflor, långkalsingar och tjocktröja har blivit väl använda, kan jag nog säga. Men så mötte jag vice värden och han berättade att han har haft hit "värmegubbarna" och höjt temperaturen flera grader!! Och jag hade INTE klagat!! Och det märktes faktiskt!! Jag har t o m skruvat av värmen i rummet!! Det blev svårt att sova i värmen!!   Men det är rätt varmt o gött i köket och arbetsrummet nu - och på toan ..... Helt i min smak. Frysa kan jag allt göra emellanåt ändå - skönt att värma händerna på elementet!!


Sist jag var på "kontrollbesiktning" hos farbror doktorn, framförde jag, att min balans har blivit så dålig. "Ja det blir så, när man blir äldre - man förlorar känsel under fötterna och då blir balansen sämre" Skitsnack på ren svenska. Men jag höll tyst - bäst att hålla sig väl med läkarkåren. Jag är ganska övertygad om, att det beror på ögonen - kanske rester efter min sista stroke. Då fick jag ju dubbelseende, även om det värsta gick tillbaka efter ett antal dagar. Påtalade även att jag tycker, att mitt närminne blivit så dåligt. "Det tror jag inte är nå´n fara med det. Du verkar ju så redig" Så några tester var inte aktuella - varken av det ena eller andra. Kanske låg han efter i tidsplanen - det blev inte ens ett EKG taget - bara en snabb avlyssning på hjärtat. Ja, ja - jag lever i alla fall fortfarande....


För att lyfta tanten lite, var jag till frissan härom dagen. Och blev färgad i hårbottnen, så käringranden försvann. Sen gjorde hon slingor i håret, innan hon klippte mig!! Inte måttligt vad jag kostar på mig!! Men blev rätt så nöjd ändå - det blev en lite nyare tant   Sen lärde jag mig ju lite, hur man gör, när man ska bleka slingor. Det fixar jag nog att göra själv nu. Däremot tycker jag, att man borde klippa FÖRE man slingar - inte efter. Tycker det blev liksom "avklippta" slingor - som inte ser så naturligt ut.... Men - jag ÄR ju ingen frissa....


Nu ska det bli en kopp te och en vitlöksbaugett - mums!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards