stinalill

Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Tanten 70 år - eller va det 60....

Av Stina - 28 juli 2015 15:41

Ibland känner jag mig nästan lite larvig - såå himla tacksam, för att jag fick den där operationen!! Det blev ju faktiskt nobben först.... Men efter några veckor hade dom tagit upp mitt fall igen och bestämt sig för, att dom ville operera mig!! Sa oxå, att utan operation, var troligtvis detta min sista sommar..... Kanske har jag skrivit om det tidigare, men det tål att upprepas. Idag cyklade jag 25 minuter i ett sträck!!!


Men visst - humöret går både upp pch ner fortfarande - och det lär det väl fortsätta med. Har för mig, att det är normalt   I lördax fyllde tanten 70 år!!! I och för sig känns det, som att jag skulle kunna dra bort tio år..... Satt här vid datorn å försökte övertala mig - vad spelar en födelsedag för roll egentligen..... Ungarna med sina familjer kommer ju den 15 augusti istället..... Och en tom lördag har jag väl klarat förr..... Så ringde det på dörren.... Och där stod Johanna leende och Ann-Louise och Erik!!! Snacka om att se ut som en fågelholk å hjärtat tog nog tio glädjeskutt på en gång       


Dom hade tänkt sig, att vi skulle göra en picknick och hade med sig två kylväskor. Nu var det ju inte väder riktigt för en picknick, men vad gjorde väl de. Med sig hade dom oxå ett stooort paket - till mig, Som innehöll denna skapelse!!!!


                                                         

 

Å den är precis i min smak med gammalt "trä" å järnsmide!! Så många gånger jag har tänkt att en så´n där fontän måste jag skaffa mig nå´n gång till balkongen!! Men en så fin, har jag aldrig sett förut. Och nu kom den alldeles serverad!! Tänk när solen skiner å jag kan ligga i min solsäng å lyssna på vattnets porlande - så ljuvligt   


Så började familjen plocka fram picknicken i köket - rostbiff, rökt lax, potatissallad, skagenröra, laxröra, bröd m m..... Då ringde det på dörren igen!!! Det var Annsan och hennes gamla mamma, som kom med sång, blommor å ett kort med en utflyktsdag inplanerad + tårta från Albinssons!!  Dax för fler glädjeskutt  Å tanten bara satt å njöt - du ljuvliga värld - att jag kan få ha det så bra!!! Jag - som faktiskt hade tagit med i beräkningen, att jag skulle dö under eller efter hjärtoperationen.......


Så småningom blev det ju TACK å ajö - men med mycken värme inombords hos tanten.....


Men - ännu en gång ringde det på dörren!! Och där stod Birgitta med blommor, ett blått glas med Bailyes i och ett kort med ett inbokat datum, då vi ska träffas hela gamla Björktrastengänget!!! Alltså - ingen måtta på överraskningar denna dag!!! Och till på köpet har jag TRE dagar, att se fram emot   


    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards