stinalill

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

Födelsedagsutflykt till Linde

Av Stina - 2 augusti 2015 19:55

 


                             

Ja som present från Annsan, fick jag alltså välja ett utflyktsmål den första augusti!! Och jag valde trädgården i Lindesberg. Till att börja med hade vi tänkt oss att ta oss till S:t Erikshjälpen först, men där var det stängt. Så det blev en liten rundtur i Lindesberg - en mysig och fin stad!!


Annsan har introducerat mig i trädgården tidigare. Men så här i slutet på blomperioden, tänkte jag, att jag inte skulle kunna förköpa mig   Men det fanns otroligt mycket vackerheter att förundras över!!! Men först blev det fika med en go macka..... Sen gick kameran varm.... sååå många vackra rosor!! Många på rea, för den som är sugen att "rosa till" sig - tur jag inte har nå´n trädgård   


                           



                          

Detta var bara ett liiitet urval av alla rosor.... suck.... Men visst fanns det andra växter oxå


 


               


                 

                       


Som avslutning köpte jag två krukväxter, som nu fick plats hemma, eftersom jag slängde    två stycken Sankt Paulur från mitt fönster här hemma..... 


Tack Annsan för en fin och mysig dag!!!      

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 augusti 2015 17:35

Så trevligt det låter och OJ, så många vackra blommor! Tack för att jag fick följa med på din lilla "födelsedagsutflykt!.
Varm kram,
Lambergsfrua :)

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards