stinalill

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Familjens "överhuvud" 70 år igen!!!

Av Stina - 16 augusti 2015 20:04

Igår kom då alla mina barn, svärsöner, svärdotter och alla barnbarn (utom ett) hit till Skinnsberg för att fira tanten!!! Så härligt att få krama om dom, titta på dom, iaktta dom o ta in dom i hjärtat!!!   Kände mig så himla lycklig och - tacksam...... "Jag vill tacka livet, som gett mig så mycket....." Dom är så fina o goa - alla på sitt vis. Tänk om dom visste HUR mycket dom betyder för mig ......


Milou grattade mig med ett konstverk som hon själv gjort - med hjärtan, stjärnor o glitter, även en liten inramad tavla med ett foto av sötnosen själv  Av Dennis (hemma på semester från sin tjänstgöring i Mali) fick jag en fin afrikansk trämask   Och av Nylundafamiljen fick jag en liten kylväska med bl a en hel massa kantareller i och en FÄRSK krabba och en massa ostar, vindruvor, jordgubbar, choklad o annat gottigotti i en "korg" med festligt cellofan kring!!   Men viktigast av allt var att dom kom - allihopa!!!   


Så packades allt som skulle med - smörgåstårtor, tårta, kaffe, läsk, öl o allt och vi åkte iväg i fyra bilar!!! till Kärrgeten. Vi tog inte "min" sjö, eftersom där skulle inte Milou kunna bada och så måste man slänga sig ut ner i vattnet där. Vicken ljuvlig dag - solen stod som spön i backen, filtar o badlakan breddes ut!! Fler än jag trodde ville bada och vi njöt av sommarvädret och varandra   Den vuxna delen av befolkningen ville inte vara med på bild - bara Milou..... så där blev inte såå många foton...... Men den här bilden tycker jag visar en riktig sommardag..... när Milou har fått med sig mamma Linnea ner i vattnet..... Och Milou badade och badade och däremellan fick hon med sig Erik ut i skogen o plockad lingon och sen blåbär i en mugg.....




Ska jag stänka på dig farmor??? 

 

Farmor frågade om jag fick fota tösabiten - och hon ställde sig bredvilligt upp!! Först "okej då, sätt igång o knäpp", sen blev hon lite generad och sen lite besvärad - gullungen   

       


Härligt blåbärsblå i mammas knä i skuggan en stund....


Några av dom badande i motljus - vilka det är syns ju inte   


Visst var jag trött, när gänget sen åkte hem. Men absolut inte den där äckliga tröttheten, som jag hade förut - före operationen. Utan en "vanlig" trötthet som efter en dag i solen vid sjön...... Och tänk att jag utan vidare kunde planera och genomföra denna dag, uan att hjärnan la av och jag blev stirrig och virrig och utan balans!!! Som sagt - "Jag vill tacka livet...." för det - eller kanske landstinget   


Och idag var storlampan tänd igen!! Men jag höll mig ändå hemmavid och satt på balkongen av och till. Å jag åt av tårtan, som var över och jordgubbarna - jag åt av den goa, färska krabban (som allt räcker till imorr´n oxå) Det är väl inte mycken mat man måste ha tång och hammare till   Men jag knackade, bankade och pillade i mig av det goda - mums!! Ibland är det allt synd, att man inte bor i storsta´n där det finns så´n här godsaker.....

         


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards