stinalill

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Friskförklarad!!!!

Av Stina - 17 augusti 2015 18:25

Så har jag då varit ner till Köping för slutbesiktning hos Dr Jalal Amin!!! Det var alltså tack vare denna människa, som läkarna i Uppsala så småningom ändrade sig och ställde upp på att hjärtoperera mig. Det var HAN som talade med läkaren som operreade mig, så att dom ändrade sig. Som Jalal sa idag "annars hade det varit kört". Jag tackade honom verkligen ordentligt å han fick sig även en kram..... Såná läkare växer inte på trä´n minsann   


En ros till Jalal Amin....


Jag frågade och frågade under besöket. Och han menade, att jag kan betrakta mig som FRISK från hjärtsvikten    Men ju äldre jag blir, desto tröttare blir jag ju = helt normalt. Hjärtsvikten kommer däremot inte tillbaka!! Fast förmaksflimret är dock kvar - därför måste jag fortsätta med meduxinerna. Men det står jag väl ut med..... 


Minns när jag besökte honom sista gången före operationen. Jag hade rullatorn och gick genom den långa, långa korridoren - flåsade som en utsliten hund, blev som kokt spagetti i knäna, kunde inte prata med Jalal, som gick bredvid mig och sa "ta det lugnt, ta det lugnt". NU kunde jag gå hela den långa korridoren på en gång med raska steg utan det minsta snedsteg...... Livet e fantastiskt!!! En gul glädjeros till mig med, som nu idag klarat mig igenom 12 veckor efter operationen....


Och en riktig sommarbukett till var och en av er alla som hjälpt, stöttat och peppat mig hela tiden!!! Jag behöver väl inte säga, att jag verkligen uppskattat det....

 


Dr Jalal trodde liksom jag, att jag har B12 brist, eftersom jag tappar så mycket hår och naglarna går sönder hela tiden. Så han skrev ut ett piller om dagen för den skull. Däremot ville han INTE, att jag skulle äta Diklofenak för min onda axel. Några dagar, när det blir alltför besvärligt, kan jag göra det. Men inte kontinuerligt, eftersom den meduxinen spär på den blodförtunnande effekten av Waranet. Så det rådet får jag väl lyda.


Att jag blev psykotisk efter operationen, sa han oxå, att det berodde nog på syrebristen, som jag fick, när dom kopplade in hjärt-lungmaskinen. Likaså trodde han det var orsaken till, att jag fick flimmermigrän gång på gång efteråt. Och han menade oxå, att jag fick bättre tillförsel av syre till hjärnan efter operationen - därför försvann min dåliga balans. (inte att jag tappat känsel under fötterna som Dr G sa, att min obalans berodde på ..... ) Att jag sväller i benen och fötterna - mest i vänstra delen - har inte så stor betydelse, sa han. Jag ska tänka på, att sätta upp fötterna högt, när jag kan. Och ta xtra Furix, när jag bedömer att det behövs. Ooch så träna upp konditionen förstås - inte att förglömma.....


Så nu är det "bara" att fortsätta leva det liv som återstår. Jag blev ju 70 år - det trodde jag faktiskt inte före operationen...... Nu kanske jag kan bli 80 oxå   Och njuta av dagarna som kommer..... Bl a vid mina tre favoritsjöar   Och NU ska jag äta upp resten av krabban + lite kex å go ost   

                            


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 augusti 2015 13:33

Grattis Stina!
Vilken fantastisk resa du har gjort om man ser tillbaka på Stina före operationen och Stina idag - ja frånsett den skrapade nosen förstås ;)
Du är allt en mycket starkare kvinna, än du kanske har trott.
Jag önskar dig allt gott och snar "nosbättring" ;)
BVarm kram,
Lambergsfrua :)

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards