stinalill

Direktlänk till inlägg 2 september 2015

Ännu en gång - tant Blå 70 år

Av Stina - 2 september 2015 16:57

Lördag den 29 augusti var det så dax för tanten att fylla år - igen!!! Tjejerna från gamla Björktrastengänget ringde på dörren å grattade med blommor och en flaska gott alkholfritt vin, som vi skålade i   Sen bar det av i två bilar till Kopparberg (Tyvärr hade Annsan fått magsjuka, så hon uteblev och Eira hade annat inbokat.)


I Kopparberg gick vi på ett café kombinerat med en prylbod, som ett par holländare hade öppnat. Och i den boden fanns det MYCKET!!!


                   

Man blev nästan snurrig i bollen av alla pryttler, men visst kunde man göra sina fynd... Här sträcker sig Birgitta efter något intressant och Aina hittade en söt top....


                                          


Medan 70-åringen dreglade över så´na här smarriga kulor     


 


Sen satte vi oss till bords för fika med smörgås. För de gäster som kom, bryggdes alltid färskt kaffe och smörgåsarna gjordes medan vi gick runt i prylbutiken.


 


Sen gick färden vidare mot Lindesbergshållet till "Löa" där "Perssons" har en välfylld hantverksbutik kombinerat med loppis, konstutställning och ett fik. Innan vi gick in, samlade sig tjejerna till en sång speciellt riktad till 70-åringen!! Uppskattat!!   


I denna butik var det lätt att göra av med lite slantar!!! Det var många hantverkare som hade sina alster till försäljning. Allt från kläder till kuddar, mobiler och smycken och mycket mer......


         


"Brickorna" på mittenfotot var fyllda med svarta tavlor, så man kunde skriva meddelande eller minneslistor på. Och de flesta av hängsmyckena var gjorda av omgjorda silverskedar...


 

Den här lampan fastnade både Aina och jag för..... sååå vacker!!! Lampskärmen ligger bakom lampan....

.                                        

Och den här keramiken av samma konstnär gick inte heller av för hackor..... Jag kallas väl inte tant Blå för skojs skull    Så modellar Lena med ett förkläde, som man bara trädde över huvét och fäste med kardborreknäppning uner armarna


                          

Den blå klänningen i linne med en silkesschal gjorde sig fint i ett rum med väggar av sten. Så fanns det en hel del foton utställda och inne på toan fanns ett vackert fönsterglas.....


Efter att ha fikat ute i solen hos "Perssons", återvände vi sen till Skinnskatteberg. Stort TACK till allihopa, som gav mig en dag alldeles i min smak!!! Bubbel å babbel å en massa vackerheter   


                                 


Väl hemma beundrade jag mina fynd - ett hängsmycke gjort av en liten sked, en häftig mobil (som jag kan tänka mig att sy själv oxå!) och en liten keramikkruka för 5:- på loppisen. Plus att det blev lite tyger oxå för små pengar..... 


Och det vackra blomsterarrangemanget a la Birgitta kunde jag gotta mig med oxå....


  

 

 
 
enklaknep - inspiration för briljanta människor

enklaknep - inspiration för briljanta människor

2 september 2015 18:30

Det låter verkligen som en fantastisk dag. Den lampan var verkligen snygg. Älskar keramik. Älskar verkligen det där halsbandet med skeden. Det verkar som du har haft en super mysig födelsedag och grattis i efterskott.

Ha en fantastisk kväll

http://enklaknep.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards