stinalill

Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Lite nytt-sytt + Textilhantverk.se

Av Stina - 29 september 2015 19:51

Inte har jag då sytt så mycket precis under denna sommar och höst.... Men lite har det ändå blivit. Tänkte mig, att jag skulle ha en ny väska - sommarväskan har blivit lite sliten under åren som gått. Så dom här tavlorna sydde jag först med tanke på väska. Men det stämde inte, tyckte jag, Så småningom blev det alltså två tavlor istället.....  


Efter besöket på Perssons Magasin knyckte jag idén att sy hjärtan på tråd  som en mobil! Roliga att sy och dessutom gick det rätt snabbt   Och mellan varje hjärta sitter det olika pärlor och knappar... Och rätt nyligen träffades vi i "gänget" igen för att fira Ainas 85-årsdag. Vi hade bestämt, att som present till henne, hade var och en med en flaska vin. Och då sydde jag en höstig vinväska till den flaskan jag hade med mig....


                                                         


Jag bad Lotta tidigare, att hon skulle köpa en säck vetekorn till mig, om dom hade vägarna förbi Granngården nå´n gång. Och så hade hon gjort det och kom kämpandes in till mig med den tunga säcken..... Då fick tanten inspiration till att sy vetekuddar!! Jag har en back med tyger, som jag sällan använder, eftersom det är så stormönstrade tyger. Men nu tog jag och använde en del av dom tygerna på olika sätt.....


                             


Och där emellan tog jag itu med att sy en väska igen - och denna gång blev det verkligen en väska!!! Egentligen är jag rätt nöjd med den. MEN - den blev liiite för hög och facken inuti hamnade för långt ner. Så när jag ska leta efter ajfånen i sitt fack t ex, så finns den på samma nivå som börsen och allt annat som ligger i botten på väskan..... Men, men det får välan gå ändå.....


     

Idag hade jag då tänkt mig, att sätta igång att sy en tavla. Och jag försökte och försökte - men jag fick inte till det   Får se om det blir nå´n annan tavla imorr´n kanske


Ajfånen har jag verkligen användning för faktiskt!! Det köpet ångrar jag inte   Jag lyssnar på den ena boken efter den andra. Nu sist blev det "Mig äger ingen" - tror jag har lyssnat på den tidigare på CD, så jag visste ju ungefär hur den var.


Men en sak på ajfånen är inte 100% och det är kameran. Visst är den bra att ta foton med rakt upp och ner. Men sen lär man ju redigera efteråt och man kommer inte riktig nära. Så igår tog jag steget och beställde en ny digitalkamera med Toms hjälp. Den gamla digitalen fick ju en repa på linsen, så det blev en grå fläck mitt på fotot. Det blir spännande att se, om jag kan lära mig funktionerna på den.....


Tyvärr fick vi lite ont om tid, när Tom var här. Men jag hann ändå få den nya Hemsidan påbörjad i alla fall. Men jag behöver allt en lektion till, för att få till den som jag vill.....

Textilhantverk.se - välommen att titta in!!

 
 
Ingen bild

Ann-Louise

1 oktober 2015 15:30

Du har inte funderat över om du ska stå på någon julmarknad, typ i Tobo?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards