stinalill

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Stina - 28 april 2015 15:03

 Trodde faktiskt att jag kände mig själv rätt bra..... Idag ringde jag till Akkis - jag skulle fråga om nå´t - vad har jag glömt..... I alla fall berättade sköterskan, att igår hade dom skickat ut kalleslse till mig!!!! Den 19 maj ska jag infinna mig på Akkis - för operation veckan efter!!! Konstiga känslor korsade mig i en enda röra..... Jag blev GLAD så klart!! Äntligen!!! Samtidigt blev jag rädd, nervös - alldeles upp och ner - tre veckor kvar!!


Vad ska jag göra - kontakta nå´n för att vattna blommor, ta in post.... Skriva under en bankgiroorder å be nå´n komplettera den å sen skicka. Vad ska jag ha med mig?? Ringa återbud till nästa PK prov. Vill sy färdig tavlan jag håller på mig.... STOPP!! Det är TRE veckor kvar - 21 dagar!!! Inser att jag har rätt många dagar på mig, att fixa allt.....  Sluta lyssna på alla irrelevanta tankar. Placera känslorna i magen å gå ut å sätt dig i solen människa - nu när den värmer......... Försökte - men det funkade inte - jag kan inte koncentrera mig på nå´n bok å sitta still............


Tar det där med påsken som var - då åkte jag med riksfärdtjänst till Bennarby på långfredagen. Det var lääänge sen jag var där...... Eddie tog emot mig med viftande svans bakom sitt elstängsel!!! Han skull nog ha gett rätt mycket, för att få överfalla både mig å taxichaffisen med idel, ädel glädje!! Men matte och husse kom ut och hindrade hans våldsamma glädjeyttringar......


I Bergefurska residenset hade dom vårstädat minsann - t o m fönstrena var putsade!! Så härligt att få krama om dom   Johanna var hemma oxå och Ida kom  da´n efter tillsammans med sin stora, nya kärlek Adam..... En trevlig kille, same till börden med härligt, norrlänskt tungomål!! Sen kom även Preben, Linnea och Milou - det lilla goa grynet. Anki med familj skulle oxå ha kommit, men dom mötte våren i Madrid tillsammans med barnen.

                                          


                     

Den där godisskålen..... joo nog var farmor/mormor där och klämde i sig en del - fast inte så mycket..... På kvällen tog herrskapet och gömde skålen, vilket var en välmenad och snäll gest mot undertecknad......      


Så var det prat och skratt å massor med mat (å en fantastisk tårta gjord av Johanna - slurp!!) Farmor lyckades väl leka lite med Lillan och jag njöt i fulla drag..... av hennes ord, leenden och förtroenden. Vi gick husesyn, ritade lite och trollade med trollstaven...  

 

Här äts det saftig melon med tösen uppsatt på köksbänken   


Efteråt tog vi en tur ut till hästarna i hagen. Farmor och Milou med moder fick åka kärra efter fyrhjulingen...



                               


Milou vågade faktiskt klappa dom stora djuren - tryggt i pappas famn förstås.....


                                           

Så höll en av dom - tror d var Julia - på att sabba Johannas fina frissa   Men vad gör välan d - när det finns så mycket kärlek att få och ge   

 


Ja - kärlek ja...... mmmm.... lyckades faktiskt fånga de nyförälskade i en puss t o m   

Och ja - även mormor fick sig ena rediga kramar av paret, när det var dax för dom att åka   

 

Framåt kvällningen blev det en solföreställning i Bennarby

                                 


 Och på söndaxkvällen blev det tid för gårdens innedjur


                                

                   

Storvoffsingen Eddie fick ligga i knä´t på Johannan för en liten mysstund. Och kissarna Chili och Chutney vilade och försökte sedan bedjande få dom där tvåbenta, att öppna dörren för lite kul utomhus.....


Ja det är verkligen lycka att få träffa mina fina, goa, vackra och omtänksamma barn och barnbarn......

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards