stinalill

Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Kan ni känna lukten.....

Av Stina - 9 november 2008 20:56

.... kommer ni ihåg hur häggen sprider sin lukt om våren?? Ja - det är bara ca ett halvår kvar till dess.... Längtar.... Särskilt som det blåser småspik och smattrar av regn på fönstret - hugaligen!


Jo nog kom jag mig iväg till affär´n - det gick bra. När jag stod innanför porten hemmavid och skulle trä på mig ryggsäcken, kom en dam inom och frågade, om hon kunde hjälpa mig!! Sänd som från himlen - för ryggan var faktiskt rätt tung!! Så nog fick jag hem min filmjölk och min frukt. Sen slog jag på stort och köpte två petit chouer (stavas inte så....) Satte mig till rätta och skulle njuta. Men - dom smakade ju INGENTING!! Kollade på förpackningen - dom var sockerfria!! Så mitt sötsug kände sig helt blåst.....


Trött, trött, trött. Vet inte om det är hjärtat, allmän dålig kondition eller möjligtvis biverkning av den antiinflammatoriska medicinen - eller allt sammantaget. Skit samma - mycket tid går åt till att ligga i sängen och vila, när ögonen går i kors. Känns lite slösaktigt med tiden, men vad göra....


Är snart klar med en duk. Hade tänkt den skulle ha varit klar idag, men det sket sig. Det som tog två dagar att sy förut, tar en vecka nu. Lite trist. Förhoppningsvis kommer foto på duken imorr´n.


Lotta ringde idag och var glad för min skull - lägenheten. Hon erbjöd sig, att vi ska ha vindsrröjning hos mig på onsdag eftermiddag! Toppen!! Det känns jättebra, att börja så smått med flytten!! Har samlat på mig en hel del uppe på vinden under de här elva åren jag har bott här. Och det måste rensas - kastas en del och gå till Röda korset en del. Och en del sparas förstås.

 
 
Ruth

Ruth

9 november 2008 22:49

När jag tittar på den härliga syrenkvisten, kan jag genast känna doften av syren, den doften har fastnat i min näsa. Skönt att börja röja i tid, det underlättar mot slutet. Skönt att du fick en liten utevistelse i dag, man måste trottsa och testa kroppen i mellanåt, nyttigt !
God Natt

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Svärson

10 november 2008 15:38

Liten fundering ang lägenheten. Ska den tapetseras? Nya golv skall in det vet jag. Skall bli riktigt kul att få jobba lite:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards