stinalill

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Senaste sydda

Av Stina - 11 augusti 2010 19:10

Nu ska jag allt ta mig en stund vid tangentbordet....


I födelsedagspresent fick jag ju några pryttler, som skar sig totalt i färgen med de rumsdukar jag har. Och vad gör man? Syr en ny förstås! Så har jag oxå bytt matta i rummet och den är begie. Så då föll det sig enkelt - jag sydde i begie. Lite lamt kanske. Men det blev olika tyger - ett i ganska grovt linne, ett blankt sidentyg, ett i vanlig bomull och till slut ett i småmönstrat tyg. Sen kunde jag inte låta bli, att peta in lite, lite blått tyg här och var.....


När allt var ihopsytt, quiltade jag med guldtråd på diagonalen genom rutorna. Och när det var klart - på båda ledderna, såg jag ju, att så kan det bara inte se ut.  Det blev bara såå rörigt och alldeles fel. Satte mig på balkongen och sprättade och sprättade. I en evighet kändes det som. Och till slut kunde jag istället quilta med silvertråd runt fyrkanterna istället.


 

  


Sen kollade jag på gungstolen. Och dynan i den stämde inte alls in längre. Så det fick bli ny sittdyna, huvudkudde och liten kudde oxå. Men fyy vad less jag var på detta mönster, innan jag var klar!! Tråkigt och enformigt att sy så mycket likadant. Fast jag blev någolunda nöjd i alla fall - till slut....

   


Sen var det dax för nästa projekt, som jag har fundrat på väldigt länge. Jag började på denna duk tidigare i sommar, men jag fick den inte att få "liv" liksom. Jag försökte placera några små fjärilar på den, men det stämde inte till det bruna, kändes det som. Men nu hade det legat till sig och jag kom fram till, att det måste bli "mumlor" istället för fjärilar!! 

Så här ser en mumla ut:

   

Varje mumla gör en liten glädjeloop, när den flyger in på duken. Det blev sammanlagt åtta mumlor på den lååånga duken, som blev två meter!! Och jaa Annsan, hoppas du tycker den passar på ditt köksbord!! Jag tror i alla fall att mumlorna kommer att trivas hos dig!!

   

    

 
 
Ruth

Ruth

12 augusti 2010 09:30

Nu har du varit duktig och flitig igen, förstod att du höll på med nya projekt när du avvek så länge från bloggen. Fina saker har du sytt, blev riktig förälskad i det beiga på gungstolen och duken. Mummelduken blev också en 5:1a. Kanonfint vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

14 augusti 2010 13:18

Men så vackra saker du har skapat igen:) Mumlorna är bara så söta och den grå löparen och "gungstolsbekvämligheterna"får extra liv genom de turkosa inslagen.
Höst? Nääe, det vill jag inte höra talas om ;) Sensommar ja, med massor av regn och besvärande hög luftfultighet.
Önskar dig en skön helg!
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards