stinalill

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Stina - 13 november 2010 15:25

Äntligen kan jag nu koppla bort den där utställningen - nästan i alla fall!! Jag är i princip KLAR med alla förberedelser!! Alla etiketter är utskrivna, allt det jag hade föresatt mig att sy - är klart! Delvis har jag packat - resten gör jag nästa söndag..... Men nog har det funnits flera gånger, då jag har varit färdig att dra mig ur denna utställning. Jag har försökt att inte stressa och pressa mig. Men jag förstår, att jag har gjort det ändå.


Den här tavlan behövde en VIT ram. Men jag är dålig på att snickra.... Men en morron, när jag låg och drog mig i sängen, ramlade en idé ner! Jag kan ju faktiskt SY en ram!!  Så jag tog vitt tyg och knölade in vadd i en lång remsa tyg. Och sydde ihop till en lång "korv", som jag sen häftade fast med häftpistol i ramen, som tavlan är spänd runt. Och det blev ju rätt skapligt!! "Änglavakt" är inramad!

  


Så har jag förstås sytt lite sen sist jag skrev.... en jullöpare t ex - med röda tofsar i varje ände. Och HELA duken, förutom stjärnorna - har jag quiltat med guldtråd. Det blev rätt tjockt och svårt, eftersom det är vadd emellan oxå, men det gick - med diverse kraftuttryck emellanåt....

  

Och eftersom jag gärna ville bli av med alla röda handdukar, som jag har haft i lager, så blev det en spishandduk med samma motiv...

  

Och sen blev det ännu en....

  


Vid tidigare tillfälle köpte jag en höstkrans på impuls på ICA. Den sitter upphängd på balkongen nu. Men "lådan" som den låg i, kom till användning som ram till en tavla!! Jag har målat den vit på insidan. På utsidan är den träfärgad och ohyvlad. Tavlan heter "Älvornas måndans"....

 


Imorse gick jag faktiskt upp rätt "tidigt". Kl 10 hade jag läst tidningen och legat och dragit mig färdigt. Men dagen blev så väldigt lååång!! Och jag har inget över mig, som jag måste få klart.... Känns nästan lite tomt....


Igår fick jag hastigt och lustigt åka upp till Fagersta, för att hämta min nygamla symaskin, som hade kommit med bussen från Örebro!! Men först fick jag lov att låta byta till vinterskor på Pippi. Tur att jag fick en tid för detta. Visste ju inte om det var halt eller inte. Nu är det bara att hoppas på, att symaskinen är hel och felfri.... Jag har inte provsytt den ännu - nästan så jag drar mig för det... Jag har ju inte alltför stor tilltro till den där symaskinsförsäljaren...


Men kanske trillar det ner nå´n idé nästa vecka, som jag vill sy. Man vet aldrig. Även om jag känner mig ganska mÄtt på sömnad för tillfället. Då kan jag ju passa på att testa. Och vintern har kommit - hu jedane mej! Men Ruth är i alla fall glad åt vinterväder!! Det är väl dax, att du får njuta av vädret du oxå! Och vovvarna gillar det - Seger är glad åt snön och Eddie likaså!


I förrgår hade jag en riktigt BRA dag!! Jag låg bara i sängen ungefär en timme på da´n. Och kände mig för övrigt ganska pigg!! Och nog blev det skillnad på humöret vill jag lova! Jag lagade riktig mat och kände liksom, att livet var rätt kul! Denna blytunga trötthet drar mig neråt helt klart. Men jag gläds över, att det kunde få bli en så´n dag till mig!! Kanske kan det så småningom komma flera.... 


TACK så mycket för era kommentarer!!  Känns naturligtvis oxå bra!! Hoppas ni kan acceptera, att jag inte skriver hos er.... Men läser era bloggar gör jag i alla fall kontinuerligt....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards