stinalill

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Minnesvärd dag!!

Av Stina - 16 juli 2011 20:15

I ondags var Anita och jag till Ängelsberg och kollade på utställning av Världarvsquiltarna. Det är alltså en grupp kvinnor som träffas och syr i lapptäcksteknik. Och namnet på gruppen kommer sig av att Ängelsberg numera är ett s k "värlsarv". Det är väldigt vackert i Ängelsberg där husen växer uppåt och med utsikt över sjön:

 

Och på utställningen fanns en hel del vackert att se och beundra och få lite ideér från....

"Klickbilder"

                  

Den sista bilden är ett arbete där man har klippt bort en rundel mitt i tyget och använt sig av en sorts plast där, som man först syr kors och tvärs över och "förankrar" i tygkanten på rundeln. Sen blöter man tyget inklusive plasten och - plasten försvinner!! Och kvar blir bara trådarna man förut sydde....


När vi var mätta på utställningen gick vi uppför en backe *flås, flås* till Nya serveringen för att bli mätta i magen oxå. Vi åt gös och sen nå´n "italiensk" jättegod glass...

    

....och kunde kolla på utsikten därifrån.

(Jag vet att Anita gillar inte att bli fotad.... Och jag lovar hon ÄR faktiskt finare live!!)


 

Proppmätta och nöjda åkte vi sen tillbaka till Norberg, för att lyssna på Bergslagens kammarsymfoniker i kyrkan. Det var väl ett program som fick godkänt, men inte mer än så. Dom avslutade i alla fall med ett mycket njutbart stycke av Mahler.


Väl hemma sen tyckte jag att det var ett så konstigt ljus ute, när jag satt här i arbetsrummet. Jag gick ut på balkongen och såg en fantastisk solnedgång - hela himlen stod i brand! Och jag blev stående där ett bra tag med kameran och såg hur färgerna ändrades vartefter...

          

 
 
Ingen bild

Annsan

16 juli 2011 21:41

Vilka härliga bilder! Vi pratade oxå om konserten, men hade läst att det skulle vara något jazzinzpirerat, så det vart inget med det. Inget att sörja med andra ord... Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards