stinalill

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Stina - 18 februari 2011 20:15

Så blev då kökssoffan klar idag. Jag hade bara zig-zag av sömsmåner kvar + slutstrykning. Sen har jag "trätt på" dynan och använt min lilla häftpistol.... Så här i efterhand tycker jag nog, att jag skulle ha valt att strö ut lite av tulpanerna på den istället. Men, men - gjort är gjort och lort är lort. När jag väl har tagit mig till IKEA och köpt kuddar, så ska det allt bli två kuddar att lägga bakom ryggen oxå - med nå´n tulipan på kanske....

  


Den här kökssoffan har jag lånat av Ann-Louise och Erik. Den fick dom i bröllopspresent för sådär drygt 21 år sen!! Egentligen skulle den behöva slipas och lackas om - den är väl använd minsann. Men det har jag inte kommit till skott med..... Behöver dessutom en slipmaskin då.


Skulle ha dammsugit alla trådar, som är spridda i hela lägenheten, idag. Men - det skjuter jag till morro´ndagen. Jag har möblat om med CD-spelaren och ställt den på sybordet istället. Hoppas jag slipper störa grannen då. Det blev ett himla trasslande med sladdar och skarvdosor, innan jag fick allt på plats. Tänk så beroende av el man är!! Till datan, skrivaren, elbrasan, strykjärnet, symaskinen, CD-spelaren och tre punktlampor!! Det borde finnas fler eluttag i detta rum.....


För övrigt känner jag mig lite låg idag. Men man kan ju inte vara sprudlande varje dag - hi hi hi Inte för jag brukar vara det alls egentligen. Är nog inte en så´n sort tror jag. Även om glädjen allt finns emellanåt. Jag säger bara - vååren KOM!!! 





Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards