stinalill

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Ärenden, ny duk och en trollkarl!!

Av Stina - 3 januari 2012 20:43

Sjukgymnast idag. Hon frågade och frågade och kände och kände och så skulle jag göra si och så. Sen fick jag laserbehandling. Och tre olika rörelser jag skulle göra - inte idag - men inte göra några rörelser som gör ont!! Hur 17 man nu ska kunna undvika det. Och jag ska INTE sova på högersidan - min sovsida :-( Så ska jag tillbaka på torsdag. Ja det är nog bara att hålla tummarna, att det går över..... Tänk vad lätt det var med lite Diklofenak.....


Mina s k sömnvanor har rubbats helt. Igår SOV jag till kvart i ett!! Men idag tände jag lampan, när jag vaknade till vid 9-tiden. Så jag hoppas jag kan somna ikväll.... När jag ändå är igång och gnäller, kan jag berätta att efter att ha varit hos sjukgymnasten och på bibilioteket var JAG HUNGRIG, så det skrek i magen!! Jag - som ytterst sällan känner hungerkänslor!! Så när jag sen handlade på Coop, stoppade jag ner några vaniljmunkar i en påse :-( Och dök på en redan i bilen... Aja baja.... Men jag hade i alla fall gått ner ett kilo i måndax av de 1,2 som jag hade gått upp över jul!!


Imorr´n ska jag så till tandis för undersökning - den årliga kallelsen. Herregud - man hinner ju inte nå´nting som pensionär, annat än att ränna på olika institutioner och kroppsbesiktningar!! Men jag har i alla fall sytt en duk till. Egentligen lika som den jag sydde till Lotta till jul. Men i blått förstås och lite andra mått - tog bort en halv centimeter på remsorna i den stora fyrkanten. Sen såg jag ju efteråt att det nästmörkaste mörkblå tyget, skulle ha varit liite ljusare.....



Så börjar jag fundera mer och mer på hur jag ska bli av med allt jag syr?? Ska jag lära mig sälja på Tradera?? Eller ska jag be Tom fixa en hemsida åt mig?? Hur som helst måste jag allt lära mig det där med att ta emot betalt över nätet.... Tror det är dax att be Tom om en halvdags utbildning....Han hjälpte mig oxå verkligen ur en knipa ikväll, när min dator helt slog bakut!! Ingenting fungerade helt plötsligt!! Över telefon instruerade han mig - tryck här och tryck där. Och helt plötsligt funkade det igen!! Han är nog så nära en trollkarl man kan komma ;-)


Idag har jag börjat med en tavla, som jag länge har tänkt sy. Tyvärr glömde jag ju att ta med staffliet, som jag skulle få låna av Johanna. Det skulle jag verkligen haft användning för nu. Men jag får väl försöka lägga ut på golvet istället, så jag får en översikt....

 
 
Ingegerd

Ingegerd

4 januari 2012 18:44

Hej, och God Fortsättning! Roligt att se allt fint Du gör. Att inte få sova på sin sovsida, låter jobbigt. Och varför skulle Du inte göra det, hmmmm? Det är lätt att sova för länge nu på morgnarna då det är så mörkt ute.

http://vitplister.blogg.se/?tmp=04182104

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 januari 2012 16:31

Tittar bara in för att önska dig en god fortsättning på det nya året. Jag har kollat tillbaka och njutit av all dina vackra konsthantverk. Det låter som en bra idé att sälja lite på nätet, fast ibland kan det vara svårt att skiljas från sina "bebisar".
Varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards