stinalill

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Stina - 5 oktober 2012 18:32

Ja inte kan man väl säga, att jag är en flitig bloggare precis. Men, men - det är som det är och blir som det blir. Många tankar passerar och glöms snabbt....


Den 21 september kom min dotterdotter Johanna hit. Hon har börjat sälja Aloe Vera produkter och skulle nu presentera lite för mig och några av mina vänner. Det hela var ganska snabbt påtänkt, så jag lyckades bara skrapa ihop fyra stycken. Människor i min vänkrets är ganska aktiva, kan man väl säga ;-) Men vi resonerade som så, att det nog var bra, att det inte var så många vid Johannas första presentation. Sen blev det tyvärr manfall med 50 %!! Men hon körde sin presentation bra tycker jag. Det blev många frågor och funderingar och det hon inte visste, tog hon reda på. Och lite fick hon allt sälja ändå.


Sen var ju mormor så klart glad, att få ha en gounge här några dagar   Jag blev ju som vanligt trötter så både balans och tänkadet blev lite si och så.... Men Johanna sa "gå och lägg dig mormor o vila en stund - jag fixar maten"  Kan man bli annat än varm i hjärtat.... Och så här såg det ut på köksbordet, när maten var klar!! Hon kan nog bli kock oxå, förutom sköterska inom äldreomsorgen....

 


Ja nog är jag lyckligt lottad med alla mina barn och barnbarn!! Och vänner - icke att förglömma!!


Jag lämnade ju in Pippi på bilverkstad förut, för att få bromsskivorna bytta. Jag hade gu bevars bromsat för lite, så dom hade blivit rostiga! Efter det så gnällde och gnisslade lilla Pippi och var inte alls nöjd. Tillbaka till bildoktorn. Och det satt en liten, liten sten bakom höger bromsskiva, som gjorde att det lät!! Snabbt åtgärdat - kostade 0 pengar. Nålen på bilden är en vanlig liten knappnål.

 

Ordspråket "liten tuva stjälper ofta stort lass" kom för mig. Men nu var det ju ingen tuva, utan en liten sten och lasset stjälpte ju inte utan bara gnällde ;-)


När Annsan såg min tavla "Potpurri" tyckte hon, att det skulle vara en svart bakgrund till den. Och det låg kanske något i vad hon sa. Så jag sydde dit en svart bakgrund med vadd och baksida. Mycket jobb för lite, kan jag tycka. Men tavlan gjorde sig nog bättre på så sätt faktiskt.

 

 

Sen hade jag en idé som jag bara måste sy oxå - före utställningen...

 

Den blev ju inte, som jag hade tänkt mig från början minsann :-) Det blev den ena grejen efter den andra, som kom till på den!! Och inte är det ju en vackertavla precis - en toktavla kanske man skulle kunna säga! "Villa viller-valla" heter den och är 50 x 70 cm stor. Lite detaljer:

   


Nästa steg i min lilla värld, är en resa till lilltösen min, som har fyllt 45 År!! Det ska bli kul att träffa dem igen - hoppas pojkarna är hemma oxå! När jag ser på mina barn, förstår jag, att jag måste vara lastgammal! ;-) Om tre år fylle jag 70, om jag får va me. I och för sig har jag vänner, som är mer än 70 - t o m över 80. Och dom känns inte så gamla för mig! Men det blir väl lite konstigt, eftersom JAG inte är mer än sådär 40 inom mig - hi hi .....


Eftersom jag kunde övertala mig, att jag inte längre behöver örproppar (och sover gott ändå!) så försöker jag nu träna på, att jag inte behöver göra klart saker långt innan det är dax. T ex slog jag inte in Ankies presenter förrän idag!! Och ändå hade jag ju tänkt mig att åka förra helgen! Inte har jag packat ännu heller! Och jag har inte gjort klart allt till utställningen ännu!! Får se hur det går....


I tisdax var jag över till "min" Anita o hälsade på. Hon hade köpt en URsnygg tavla gjord i textil!! Den avbildade ett gammalt ödehus. Och den var såå fantastiskt gjord! T ex hade hon sytt himlen med olika jeanstyger, så det såg ut som ljuset verkligen föll ner. Och hon hade sytt träden med olika färgade batiktyger som skiftade. Där har jag verkligen en förebild och inspirationskälla!! Hennes hemsida är www.wikeberg-skog.se


Varje morron när jag öppnar dörren till arbetsrummet, känner jag en liten lyckokänsla! Det luktar TYG!! Nå´n annan kanske tycker att det luktar damm och instängt. Men jag tycker det luktar såå gott!! Och som Maja sa, när hon var här "Vicken lyx"!! Och det är det verkligen!! En lyx att ha ett helt rum för mina tyger,trådar, pärlor, knappar m m. Ett rum där jag kan bli glad av att få sy precis det jag vill för stunden!!        


    

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards