stinalill

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Födelsedag, konst o Fullerö handel

Av Stina - 10 oktober 2012 19:21

Så har jag då varit iväg och firat Ankie som har fyllt 45 år!! Såå kul att träffa dom alla! Dennis, Pontus o Stefans föräldrar kom oxå o käkade tårta på lördan. Och Ann-Louise, Erik o Johanna kom på söndagen.


På söndagen hann även Ankie och jag iväg på en konstutställning, som fanns alldeles i närheten. Och visst var det en del fina tavlor - även om dom inte var min stil riktigt. Visst är det skickligt gjort, när man kan avbilda den vackra naturen, så det ser ut som ett foto. Men min åsikt är, att då kan man ju lika bra fota istället.... ??


Men lokalerna där dom ställde ut!! Jösses!! En gammal smedja anpassad till utställningslokal!! Där skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ställa ut....


     


       

Med rätt marknadsföring skulle det nog kunna komma folk oxå.....


Efter detta besök åkte vi småvägar till Fullerö handel. Det var väldigt länge sen jag var där. Men det var definitivt värt att kolla runt! Dom hade utökat sen sist jag var där och hade mycket grejer i smide bl a. Trädgårdsprylar till max, husgeråd, textilier och ALLT mellan himmel och jord!! Jag fotade faktiskt lite med tanke på att framöver kunna sy nå´nting i samma stil...


         


Och Ankie köpte denna ståtliga ljusstake, som fick en fin plats i "salen"!

Den var gjord så, att den såg riktigt gammal och sliten ut. Tydligen gillar både Ankie och jag den stilen.....


Ankie fick oxå en vacker och annorlunda blomsteruppsättning av familjen Bergefur...

Jag tror det var sand i olika färger i botten (kaffe, oboy och socker?) Sen fanns ett lager med småsten, och ovanför det så´na där gelekulor, som växer i vatten, därefter lite bomull (?) och slutligen själva blommorna planterade i jord. Helt klart nå´t man kan ta efter och göra själv oxå. Även om det kanske inte blir lika snitsigt kanske...


På måndag morron åkte sen den arbetande delen tidigt till sina jobb. Huvva för att gå upp så tidigt :-( Medan tanten kunde ta de lugnt, innan jag vände näsan hemåt. Men först fick jag förtroendet att ta ut vovvarna i hundgården. Och det gick ju bra, när det gick att lura dom med lite hundgodis.... Tänk om dom visste, att dom kunde ha fällt mig som en kägla och rymt all världens väg.... om dom hade velat....

    

Upp och hoppa vovvarna!! 


Igår häftade jag fast tavlan "Äntligen vår" i ramen, som jag hade beställt från glasmästar´n. Och visst hade du rätt Ankie - tavlan såg genast mycket proffsigare ut!! Men det blir allt ett proffsigare pris oxå ;-) Det var lite pilligt och svårt, att få dit tyget i ramen, men det gick till slut...

 


Igår skrev jag även ut "affischer" (i A4 format) om min kommande utställning. Och idag åkte jag runt o satte upp lappar lite här och där!! Tänk att jag vågar saluföra mig så!! Det kallas visst för marknadsföring  ;-) Rysligt spännande ska det bli - lite roligt och lite läskigt...


Jag har oxå plockat bort sommaren på balkongen :-( Även om jag har lite kvar ännu. Och idag tog jag med lite vackra kvistar med löv hem. Tanken är ju, att jag ska sätta dom i glykos, så att dom håller sig gula och fina ett bra tag. Men jag är lite tveksam om det funkar - eftersom jag var lite sent ute.... Än så länge står dom i bara vatten ute.... 


      

 
 
Ingen bild

Ann-Louise

10 oktober 2012 20:37

Men ska d verkligen vara glykos? Glycerol?

 
Ingen bild

Annsan

10 oktober 2012 20:40

Ska väl vara glycerol? Ann-Louise har nog rätt tror jag... Snyggt med ram på tavlan! Vilka härliga smidesgrejer! Dom du.... :)

 
Stinalill

Stinalill

10 oktober 2012 21:44

Ni har så rätt, så rätt - tanten slarvade - glycerol ska re va;-)

http://stinalill.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards