stinalill

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Faror i blå skogen

Av Stina - 8 april 2014 18:28

Nu håller jag visst på att bli tjatig - ett blogginlägg idag igen!!   Men lusten bara liksom föll på idag igen.....


Ny tavla färdig - kallar den "Faror i blå skogen"

 

Inte blev den som jag tänkte från början - men jag gillar den faktiskt!! Efter alla blå tavlor på sista tiden, bestämde jag mig för, att denna skulle bli grön. Så jag plockade fram olika gröna tyger, tänkte, la till, tog bort. Men det GICK inte!! Det var tvunget att bli en BLÅ skog....


Sen blev det månljust och då kom förstås spökena fram.... Sen fattades det nå´t - och till slut tände jag en liten brasa. Och från det att spökena försökte skrämmas, så blev DOM nu rädda!! Så växer där oxå några farliga, giftiga svampar - vackra och lockande....


Ja det här kan man ju tolka lite som man vill - om man vill   .... jag överkommer min rädsla för okända faror (spökena) och ser till att skrämma dom istället med min farliga eld. Då blir jag starkare och dom de svagare. Och för säkerhets skull lägger jag till lite rött gift, som dom kan få rysligt ont i magen av hi, hi   


Förra måndag morrón vaknade jag av ont i magen - ont i levern - aj, aj. Vis av erfarenheten förstod jag vad klockan var slagen - dax för akuten   Jag hade samlat på mig för mycket vätska. Om jag fått i mig för mycket vätska (eller ätit för mycket salt) märker jag det på tre sätt - först får jag inte av mig ringarna, sen får jag "överhäng" på ögonlocken och när jag får ont i levern, måste det hända nå´t. På en vecka hade jag ju oxå gått upp två kilo. Men NÄÄ jag ska banne mig inte iväg till det där förb...... sjuka huset.


Medicinerade mig själv med extra Furix, åt inget och drack inget. Jag hade heller ingen som helst lust att äta - det var liksom för fullt i de trakterna redan.... Framåt kvällningen kändes det skapligt. Sen fortsatte jag de följande dagarna av bara farten - drack te, åt några smörgåsrån, så småningom en banan, en mandarin. Och jösses vad bra jag mådde!! Kändes som jag lättade från golvet!! Känner igen känslan från tidigare svältkurer.....

 

Och efter en vecka hade jag gått ner 4,5 kilo!! Och - jag har inte ONT i vare sig levern eller övriga kroppen längre!! Nu vet jag ju, att de där kilona var vätska och att jag tömt magen försås. Så när jag börjar äta igen, så går jag naturligtvis upp en hel del igen....


Men det är oxå rysligt bekvämt!! Inga mattider som hänger över mig, ingen matlagning, ingen disk, inga inköp!! Kort sagt har jag fått extra tid till förfogande!! Och jag måste inte avbryta mitt syende, för att stoppa in nå´t i ansiktet....


Men oroa er nu inte, ni som eventuellt läser detta - jag SKA börja äta på "rätt" sätt igen. Så småningom.... Och jag kommer ju inte att svälta ihjäl i första taget     

 
 
Ingen bild

Annsan

11 april 2014 20:05

Den tavlan Stina blev PERFEKT i balans! SÅÅÅ fin! En av de bästa tycker jag! Kramen (ps nu är det faktiskt dax att börja äta igen, om du inte tänker snöa in och få ätstörningar på riktigt...) Var rädd om dig, för vi är många som vill att du skall må bra... <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards