stinalill

Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Sigge Seger

Av Stina - 23 april 2014 21:03

Vilken förunderligt härlig vår det blev!! Solsken den ena dagen efter den andra!! Och jag ligger som en prinsessa i min solsäng på balkongen och drar åt mig så många strålar jag kan   Ändå är det faktiskt inte såå varmt i luften.


Igår - och dagarna dess för innan - var det däremot inte så roligt hos min yngsta dotter. Deras hund Seger blev så sjuk med feber, utslag och bulnader både här och där. Och han hade så ont, så ont - kunde knappt gå - han hade blödande sår under alla tassar. Sista natten sov varken vovve eller matte..... Och vid sista vetrinärbesöket sa vetten, att han bara blev sämre och sämre. Så det var bara att avsluta lidandet för Sigge Seger. Den vackra howavarten - kungen Seger över alla, hade gjort sitt i detta liv.    


Seger var en väldigt speciell vovve (som ju alla är i och för sig) Som yngre var han en vilde, som var oerhört svårfostrad. Även om han var duktig och lydig på dressyrträningar m m - det tyckte han ju var roligt. Mat tog upp en stor del av hans hjärna. Speciellt, när han var valp och yngling. Var man inte uppmärksam, kunde man snabbt bli av med smörgåsen till frukost..... Och nästan alltid var han glad och viftade på sin lurviga svans!!


Här är han en ganska ny liten bebis med husse Stefan. Sen en vild yngling....

    

Och sen en vuxen och stolt vofsing. Fotot är taget i augusti 2009

Jaa saknaden hör kärleken och livet till......


Själv har jag fått Riksfärdtjänst beviljad nu! Så den 29 bär det av till Bennarby   Hoppas jag - måste jag tillägga..... Jag har några dagar nu haft ont i halsen, varit röd och svullen och dessuton haft "sjukkänsla" i kroppen. Men så har det ju varit några gånger tidigare och bara försvunnit igen efter några dagar. Så jag hoppas det gör så denna gång oxå.... För nu vill jag verkligen fara "ut i världen" och träffa dotera, svärsonen och flickorna   Håller tummarna.....


Men nu är det kväller för tanten - sänger ropar på mig   


Litet tillägg för mitt eget minnes skull.... Fick besked idag, att mitt Waranprov (som jag tog igår) låg på 4,6. Det är alldeles för högt och det visste jag faktiskt redan innan provtagningen. Mitt tandkött blöder, när jag borstar tänderna och minsta lilla sår blöder så det rinner. Så nu ska jag minska dosen i två veckor. Sen får jag väl springa och ta prov varannan vecka ett tag...... Råttgift.....


För drygt en månad sen var rörmokar´n här och ordföranden i bostadsrättsföreningen. Dom stängde av vattnet, sen hölls dom i källaren och bökade. Dom spolade avloppet med högtryck och sen berättade dom, att det var bara en liten, liten passage i avloppsröret!! Inte alls konstigt, att det bubblade upp avloppsvatten hos mig, när grannen ovanför släppte ut sitt diskvatten. Men dom fick bort "skiten" - så nu luktar det inte avlopp hos mig i alla fall!! Såå skönt att det äntligen är borta!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards