stinalill

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Stina - 1 september 2014 17:21

Inte kan jag väl påstå, att jag mår bra precis..... Men ändå har jag varit till läkarstation och tagit Pk-prov, besökt apoteket, röstat och handlat lite på ICA.... Utan att falla död ner   Det är ju så, att man orkar (nästan) alltid mer än man tror.... Begärde och fick kopia på journalerna på mina sista två besök på läkarstation! Men inte 17 var mina provsvar med, som Dr Mohammed ringde mig för att berätta!! Och inte heller hans sista ordination per telefon. Förhoppningsvis är det hon som kopierade, som missade det sista bladet.... Ringer imorr´n.....


Usikt från mitt sjukhusfönster. Första kvällen var det en så´n vacker solnedgång - jag låg och saknade min kamera. Några dagar senare kom jag på - jag kan ju fota med ajfånen!! Och även om det inte blev nå´t höjdarfoto, så var det vackert med molnformationerna. Även den runda byggnaden med sitt koppartak och vackra fönster tilltalade mig..... Och skorstenen med kyrktornet bredvid. Och när det hade regnat hela da´n, speglade sig alltihop i vattnet på det platta sjukhustaket....


     

 


Jag vill berätta lite mer om mina "kompisar" från sjukan. Förutom stockhomstanten och undertecknad, låg det även en finsk kvinna på vårt rum. Lite allmänt trevlig - ingen högljudd sort - även om hon själv hörde dåligt. Lite svårt att kommunicera då.... Sen var det en annan tant oxå, som efter vad jag förstår - bodde tillsammans med sina två vuxna söner. Ja dom störde ju inte mina hörselnerver i alla fall.....


I korridoren träffade jag på ännu en kvinna. Man kan väl säga, att hon gjorde ett visst intryck på mig. Hon var 59 år och hade opererat hjärtat i Uppsala. Och det var ju spännande att höra om hennes erfarenheter. Hennes operation hade gått otroligt bra!! Hon hade inte behövt få någon blodtransfusion alls och läkaren hade sagt, att hon hade klarat operationen väldigt bra. Denna kvinna hade så´na ögon, som många troende har - öppna och glada. Men så hade hon ju oxå haft Jesus med sig..... host.... Så den här kvinnan uppmanade mig verkligen, att ta chansen att opereras.


Några dagar senare kom vi att sitta vid samma bord vid kvällsfikat. Hon frågade, om det var så, att jag hade undvikit henne. "Ja lite grand kanske" Men hon menade, att jag verkligen skulle försöka öppna mitt hjärta för Jesus. "Han är med dig genom alla svårigheter och han hör bön..... Du ska veta, att jag kommer att be för dig...." osv. Men inte 17 kände jag nå´n Jesus i faggorna   Så hon ödslade allt pärlor för svinen..... Men tanken var ju god.....


Och en så´n här säng skulle jag inte ha nå´t emot att ha här hemma   

 


Imorr´n ska jag iväg till sjukhustandläkaren i Västerås!!! Snabba ryck!! Dom ska "sanera tänderna"   Jag ser inom mig en tandläkare i full säkerhetsdräkt, som sprutar nå´t starkt och giftigt bakteriedödande in i min mun - hua..... Det ska ju bli "intressant" att se hur det går till i verkligheten. Men allt tandsten ska väck och dom ska se efter, så jag inte har nå´n dold infektion, som kan spridas i blodbanorna och sen hamna i hjärtat. Man får väl vara glad, att dom gör allt dom kan för säkerheten.....


Så ringde jag upp hjärtmottagningen i Västerås idag, för att fråga hur lång tid det tar, innan jag blir kallad för kranskärlsröntgen på hjärtat. Passade oxå på, att meddela att jag gärna tar en återbudstid. Nu minns jag inte, om hon sa, att dom skulle skicka kallelsen, eller om jag skulle bli kallad i vecka 38. Men det visar sig.....


Ännu en kallelse - det är 20 år !!! sen jag gjorde min magsäcksoperation och dom vill träffa mig för uppföljning den 22 september på medicinmottagningen i Köping!!! Helt plötsligt öppnas alla sjukhusdörrar för tanten!!! Jag få väl sätta det på plus"kontot" även om det inte känns så..... Idag har jag mått mer än vanligt pestigt. Infernaliskt törstig och illamående - höll på att spy två gånger, när jag borstade tänderna   Och inte har jag kunnat förmå mig, att äta nå´t heller.... Ja, ja - jag vet, jag måste äta för att kroppen ska orka..... Så jag SKA försöka....


Vet inte om dom visste, att jag knäppte foton på dom - men det här är tre bilder av tre av mina fina, fina tjejer - på besök hos tanten       


           




Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards