stinalill

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Långdragen väntan och selfie

Av Stina - 14 januari 2015 20:21

Begriper inte, varför jag inte kan ta mig för nå´nting, för att jag ska göra något om flera veckor?? Jag skulle ju kunnat sy hur mycket som helst, färgat tyger, städat ("döstädat") i lådor och skåp. Istället sitter jag o spelar spel, lyssnar på böcker, tittar på TV och bara kastar bort tiden...... Ja, ja - jag kan inte skylla på nå´n annan än mig själv.....


Igår var jag i alla fall till frissan. Har klippt mig själv några gånger sen sist, men jag kan inte skingla håret bak. Och denna gång fick frissan till det så som jag vill ha det. Tyvärr hade hon i nå´t klet, så det känns som om jag inte skulle ha tvättat håret på månader. Jag frågade henne lite om mitt hår. Och det stämmer alltså, att man tappar fler och fler hårstrån, ju äldre man blir. Jag har alltså inte misstagit mig, om att mina hårstrån är fler numera på kläder och kudden. Kletet hon hade i, var lecitin, som skulle göra, att inte håret blir så torrt.


Så tog jag mig i alla fall till och knäppte några selfisar på mig själv. Mitt utseende har ju förändrats ganska rejält. Jag ser inte alls så fräsch och pigg ut som på tidigare presentationsbilder minsann. Numera är jag vithårig, blek och russinlik. Men det är som det är - jag är ju ändå snart 70!!!


                   

                          Utan blixt.....


                                      

                                       .....med blixt


Lite, lite har jag ändå sytt. Bl a sytt av ärmarna på några jumprar och så blev det några spishanddukar till yngsta dotera. Inga mästerverk precis, men hoppas de kommer till användning....


                                          

Och nästa vecka blir det "studiebesök" på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Prover ska tas i vanlig ordning + EKG och jag ska få ett samtal med en läkare. Är så tacksam att Ann-Louise har tagit ledigt från jobbet, för att vara med mig dessa dagar. Hon blir inte lika stirrig som jag och har rätt bra insikt i det medicinska. Så hon kan minnas så´n som gått mig förbi. Sen ska jag göra om spirometrin - hoppas det blir lite bättre resultat än i Västerås.


Andra dagen ska dom göra en skiktröntgen på hjärtat. Och på eftermidda´n blir det då hjärtkateterisering. Det blir spännande och lite läskigt. Tyvärr får väl inte Ann-Louise vara med då - det ska ju vara sterilt och jämställs med en operation. Men jag skulle nog behöva hennes hand i min..... När jag ringde Akkis idag, så sa sekreteraren, att jag troligtvis får vara kvar en natt till för observation efter detta. Men första natten kan jag i alla fall följa med Ann-Louise hem - det blir bra.


    

   


Ja att det har varit och är full vinter har väl inte undgått någon..... Nu är det fikadax - sen få jag väl se om det blir nå´t byte av profilbild.....  

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards