stinalill

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Hängning imorr´n

Av Stina - 21 november 2010 16:28

Nu har jag legat i sängen färdigt för idag. Det blir till att vänta till kvällen nu.... Idag har jag faktiskt inte haft nå´t att göra!! Men da´n går ändå mot mörkret!! Med lite smått och plock. Allt är färdigt inför min hängning imorr´n ;-) Väggarna i arbetsrummet lyser kala utan alla tavlor....Det blev fyra storkassar + en mellanstor kabinväska att bära ut till bilen imorr´n bitti!! Jag ska gå ut och sätta igång motor/kupévärmaren senare ikväll.... Det ska faktiskt bli skönt, när detta med utställningen är över....


I förra veckan kom min vän Annsan inom med tulpaner till mig!! Redan!! Tulpaner = vår....? Ja det var inga vanliga tuipaner precis - jag har aldrig sett så´na här tidigare!

     

Häftiga!!

Så har min novemberkaktus insett, att det är november! Konstigt att den kan minnas det ;-) Och jag måtte ha skött om den, som den önskar - såå många blommor och knoppar därtill!!

 


Sen har jag ju faktiskt inte kunnat avhålla mig från att sy i veckan.... Även om jag tyckte att jag var klar....

       

Det blev två rätt tråkiga spishanddukar... men svart/vitt verkar ju vara inne. Och tyget på den begia tyckte jag var så vackert, så jag ville sy nå´t av det....


Men sen satte jag igång med en tavla, som jag faktiskt blev rätt nöjd med!! Den heter "Sista flyget till värmen" ;-)

   

Tänkte att där står jag i min svarta sorg och vet, att jag inte kommer att kunna flyga till varmare länder igen.... När sommaren är över och hösten har kommit.... Lite inspirerad av en Willow Tree figur är jag allt oxå. Men den heter "Happiness" - så det är lite motsatser i samma figur.... Men "i fantasin är allt tillåtet", som "min" Anita sa till mig en gång :-)


Anita ja.... goa människan.... När jag var till henne härom sistens, så fick jag efter fikat, när tröttheten slog till, lägga mig på hennes säng och vila ett tag. Och då satte hon sig på en stol bredvid mig och tog min hand i sin. Vilken värme hon delar med sig av!! Sen läste hon för mig ur en bok. Det är svårt att beskriva, hur det kändes.... Omsluten av lugn, trygghet och värme.... Bara att höra hennes röst, som läste för MIG!! Och att jag faktiskt kan TA EMOT det!! Utan att jag måste hoppa upp och göra nå´t för henne..... Ett minne jag har gömt nära hjärtat....


Ja visst finns det stunder i detta liv, som är fantastiska och rosafärgade.... eller blåfärgade - för min del ;-) Förr trodde jag nog, att man en vacker dag bara skulle nå fram till LYCKAN!! Och så skulle den bara FINNAS där. Men den inställningen har jag ju reviderat för ganska länge sen. Men STUNDERNA finns och är väldigt värdefulla. Och det behövs många gånger inte så stora grejer - nå´t vackert jag ser, nå´n skön musik.... Eller för allan delar - när jag blir helt nöjd med nå´t jag har sytt. Eller ett telefonsamtal.....


Härom dagen hade jag all anledning att bli lycklig. Ann-Louise hade skrivit på Facebook, att Erik hade varit inblandad i en köolycka utanför Göteborg!! Ja det blev jag ju inte lycklig av förstås. Men när jag fick veta, att han inte var skadad och kunde åka hem alldeles hel med alla kroppsdelar i behåll - då blev jag såå glad!! Mycket tar man ju för givet - men nog är det bra, att få sig en tankeställare då och då. Det kan gå så snabbt, att släcka ett liv. Det enda vi verkligen HAR är just nu.... 


TACK så jättemycket för kommentarer!!  Och visst är du väldigt välkommen till Skinnsberg Margit!! Vernissagen är på onsdag denna vecka mellan kl 15.00 - 17.00 Men bibblan är ju öppen alla vardagar - lite olika tider.... 

   

 
 
Ingen bild

Ann-Louise

21 november 2010 21:07

Lycka till imorgon!

 
Ingegerd

Ingegerd

21 november 2010 21:15

Jag tycker mycket om tavlan med fåglarna! Känner bara att den är värmande och positiv. Lycka nu till med utställningen och hängningen av Dina vackra alster - de kommer att bli uppskattade!

http://vitplister.blogg.se/?tmp=21210308

 
margit

margit

23 november 2010 22:46

TYVÄRR--så kan vi inte komma i morron..vi ska på kvällen..åka till Eskisltuna...och vara kvar tills på torsdag...och VÄDRET..är väl KAOS i morron... Men du har ju utställningen längre ..så vaför inte..kanske åka en annan dag..och då meddela dig och vi kunde träffas!!
Det vore möjligt..en annan dag!!
Kram till dej!! (Jag sparar tel nr från Hitta....

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards