stinalill

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Stina - 11 april 2010 21:23

En ljuvlig vårdag idag!! Så vansinnigt skönt att sitta med den varma solen skinandes i ansiktet!! Samtidigt lyssnade jag på bok - "De fattiga i Lodz". Trodde den skulle vara bättre - men tyvärr. Handlar om judegettot i Lodz under andra världskriget. Mycket hemskheter förstås - men utan nå´n riktig känsla i boken - tycker jag. Många namn och många CD-skivor - närmare bestämt 24 stycken!! Men jag tog mig ändå igenom....


Stort TACK till alla er, som varit in och lämnat avtryck efter er! Jag uppskattar verkligen, att ni orkar skriva ner några rader till mig! Och jag brukar läsa era egna inlägg, ska ni veta. Även om jag inte tar mig för, att skriva någon kommentar....


Igår fick Pippi sommar"skorna" på sig - de måste ju vara bytta före den 15 april numera! På skärtorsda´n hade jag haft henne i fem år! Och dagen före slog hon om till 5000 mil!! Så inte kör jag mycket precis. Ändå är jag så tacksam, att jag har en bil, som jag någolunda kan lita på. Tack vare den, kan jag ju ta mig ut dit jag vill.... när jag vill....


Tänk alla år jag har haft gamla skruttbilar, som man hela tiden fick räkna med, att dom skulle packa ihop när som helst! För att inte tala om hennes föregångare, som jag fick åka bärgningsbil med inte mindre än tre gånger! Nå´t konstruktionsfel i "oljecirkulationen", så motorn skar, sas det. Visserligen kostade det mig ingenting - annat än oron och besväret. Och jag får tacka faster Judde för arvet, som gjorde att jag kunde köpa en sprillans ny bil!!!! Och lånet som jag oxå fick lov att ta - har jag nu betalat av helt! Skönt att vara skuldfri nu när jag blir ålderspensionär.


  


I köksfönstret blommar alla mina S:t Paulor nu - inte mindre än sex stycken på rad! Och mina två porslinsblommor har redan klasar med knopp! Så visst är det vår!! Och jag njuter av att se snön som krymper mer och mer för varje dag! Mer än halva gräsmattan utanför köksfönstret är nu snöfri! Men jag såg på bloggen "för ett år sen", att jag då hade sett blåsippor den här dagen. Så lite sen är den här våren. Men vad gör väl det - nu har vi hela våren och sommaren framför oss!! Toppen!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards