stinalill

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Fem månader till nyår!!

Av Stina - 3 augusti 2011 21:03

Både idag och i förrgår har jag njutit av sommaren den underbara vid "min" sjö!!! Så fantastiskt, ljuvligt!! Jag ska gömma dessa dagar inom mig och minnas dem, när snön yr här utanför.... Om fem - FEM - månader är det den 3 januari!! Varför måste sommaren springa sååå snabbt?? Men, men - den ÄR ännu kvar :-))


I fredax var jag tvungen att åka till Västerås, för att få fatt i ett körkortsfoto!! Det är nämligen dax att förnya körkortet. Först försökte jag ju fota mig själv, men se det blev inte godkänt! Ringde "Transoprtenheten" för någon vecka sen - dom finns i Västerås. Pratade med en jättetrevlig man - jodå det var bara att titta in, behövde inte beställa nå´n tid, det enda jag behövde ha med mig var det gamla körkortet.... Skulle bara kosta 80 kronor med ett foto! Tjohej du!! När jag hittat dit och frågade en man där, sa han - tyvärr vi kan inte hjälpa dig!!! Den som hade hand om fotograferingen hade semester!! Och det är honom väl unnat, men karl´n jag ringde till, hade väl kunnat kläcka ur sig det då i telefon :-((


Så då blev det en tur ner i Centrum. Och det var ju gjort på ett litet tjillevipp, att få det där lilla, lilla fotot - som kostade 199 kronor på Expert!!! Så stod jag där och kollade - på mobiltelefoner.... Min gamla köpte jag 1998 och batteriet laddar ur väldigt snabbt på den. Så visst var det motiverat med en ny.... och en ny blev det!! :-)) En pensionärstelefon - Doro heter hon!! Såå JÄTTEbra, så enkel och tydlig. Och t o m den här tanten, som inte är vidare teknisk, kunde förstå instruktionsboken!! Och härom dagen hittade jag en radio på den oxå!! Så jag har legat vid sjön och lyssnat på Sommar-programmet....


Klickbilder:

   


.... och kollade på härliga molnformationer samtidigt!!:-))

 


Och jag har badat och plaskat, ätit min massäck och NJUTIT!!! Ibland är livet verkligen riktigt, riktigt njutbart - så njutbart att jag kan känna en stor lycka och tacksamhet, att ännu få vara med om sommaren.....


Här hemma på vår gård har dom nu satt igång med balkongerna. Inte i huset där jag bor. Vi blir nog aktuella först om ca två månader. Byggnadsställningar har rests vid det första huset och idag var alla balkongräckena borttagna på där. Det ska bli spännande att se, hur det blir, när det är klart.... 70 cm bredare balkonger... såå skönt!!!

  ....och visst funderar jag vart dom gör av alla gamla balkongräcken - hi hi... kanske säljer på Blocket som Ankie och Stefan gjorde ;-)      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards