stinalill

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

5 år utan cig!! o 17-åring i Glädjen!!

Av Stina - 26 augusti 2011 15:11

Tänk - den 26 september är det 5 år sedan jag slutade röka!! Då blev jag opererad för tarmvred och mådde så ruskigt pest och pyton :-( Och sen fick jag lungemboli oxå - sen dess har jag ätit Waran. Jag tror faktiskt, att jag var rätt nära att trilla av pinn den gången....


Denna vecka har jag oxå känt mig emlig - p g a förkylning. Men lååångt ifrån som för fem är sen förstås.... För mig känns det, som om jag har varit ute och åkt hela sommaren i år! Det är naturligtvis inte så, men sommaren har sprungit så himla snabbt!! Tanten har svårt att hänga med i svängarna ;-) 


Den 21 augusti kom jag hem från Glädjen. "Lill"pojken där fyllde 17 år!! Fina, goa Pontus!! Som vanligt tycker jag, att det var inte länge sen han var en liten pys - en riktigt go och nöjd, rödhårig kille med skrattgropar, som han visade rätt ofta....

    

Och släkten var samlad till födelsedagsfika som brukligt är..... Med gotårta och en hel del kuvert överlämnade till pöjken.....

   

Man skulle ju kunna tro, att han ska ge sig ut på en rymdresa ;-) Men en sväng på moppen till kompisar är målet... Kompisar är viktiga i den åldern. Ja i alla åldrar förstås....


Jag tog en tur runt på tomten och hittade ett och annat att fota...

Klickbilder:


     


     


       


Så avslutade Ankie och jag mitt besök med att titta på ett hus, som Stefan och hon eventuellt ville köpa. Ett jättefint hus - inga nödvändiga reparationer där inte. Och även en byggnad där Stefan skulle ha plats med sitt företag. Men priset - oj, oj, oj!! vi får väl se, vad det blir... På gårdsplanen där fanns ett antal sööta kattungar!! Dom överföll sin kära matfabrik till mamma, när hon visade sig!! Jag tror, att alla fick varsin matplats ;-)   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards