stinalill

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Stina - 5 januari 2011 03:31

Jaha ja - då sitter jag här en natt igen - John Blund behagade inte komma till mig inatt. Men det var ju faktiskt länge sen han missade mig, så jag får väl inte gnälla på han.... Jag har nog inte riktigt smält undan bröllopet ännu - bilderna och olika sekvenser fladdrar och far. Så säger jag till mig själv - lämna det där nu - tänk på något lagom ointressant istället - så jag kan domna bort. Men vid halv 3 gav jag upp. Lika bra att skriva några rader istället och peta in några bilder från dagar som gått....


Det här är huset där min äldsta dotter med familj bor. I vinterskrud. Det är det sista huset på vägen, så dom bor verkligen enskilt, kan man säga. Inte kan man tro, att detta var ett litet torp för några år sen! Dom har höjt taket - nya takstolar - och byggt ut åt vänster, så dom fick plats med badrum och groventré. Ja jösses vicket jobb dom har lagt ner!! Men snyggt blev det ju....

 


På julafton gick jag runt i huset och fotade genom fönstena ;-) Vidrigt kallt ute. Och det blev ändå rätt skapliga bilder - fast fönsterglaset var emellan.

 

    

  

Mycket snö är det. Mer där i norra Uppland, än här hemma i Skinnsberg.


Sen sov jag ju kvar hos Ankie före och efter bröllopet. Och det var väl en himla tur, att jag slapp köra själv till Gävle och hem på nyårsdagen! Det var ett riktigt snöoväder. Och jag var så otroligt TRÖTT efter festen, så jag var halvt medvetslös. Jag visste, att jag skulle fråga Preben saker, innan vi lämnade festen. Men jag hittade inga ord alls och kom inte alls ihåg mina frågor. Sen minns jag att Stefan tog mig under armen på väg ut till bilen.


Men efter en natts sömn (sov så skönt i Dennis säng :-)) gick jag ut i vintervädret och fotade lite. Jag är ju absolut ingen vintermänniska, men det går väl inte att komma ifrån, att det är vackert.... även om sommaren är ännu vackrare ;-)


Så här såg voffarna Seger och Jiva  ut, när dom kom in från en snöpromenad!! Väldigt dåligt kort, jag fick ju så bråttom, när dom kom in, så jag glömde fälla upp blixten. Seger hade en vit matta av snö på sig!! Men Jiva tror jag har ruskat av sig, innan hon kom in....

  


Här är det gamla äppelträdet, som växer framför deras hus i Glädjen... Med fri utsikt mot slätten.

 


Och stackars blomkräk, som står där och fryser - tyngda av snö och kyla...   


Cykelsadeln är allt på högsta nivå ;-) Inte inspirerar den till, att ta sig en cykeltur precis...   


Bakifrån får man gissa sig till, att det är en cykel ;-) Två stora snökuddar...

   

      

Och här sitter Sigge Seger och poserar - The King of the world!! Han fick precis plats att sitta i den skottade gången....

  


När jag senare närmade mig det fagra Skinnsberg, mötte mig en färgstark solnedgång över Nedre Vättern. Jag stannade helt ogenerat efter vägen och tog en serie bilder. Och jag försökte röra kameran i sidled precis, när jag knäppte. Det blev rätt kul, tycker jag. Färgerna flyter liksom ihop och det blev liksom vertikala "ränder"!! 

 

Nå´t att sy så småningom kanske.....

 

Nu känns allt ögonen lite trötta. Och tidningen har kommit. Så nu kan jag läsa den tills ögonen faller ihop....     

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards