stinalill

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Stina - 23 januari 2011 20:25

..... till en varm solig dag, och vada ut i vattnet för ett dopp....

  


.... sen sitta i solen och värma sig riktigt och titta på solglittret i vattnet....

 


Och plaska lite lätt med fötterna, medan man äter sin massäck....  

  


Nääee - tänkte väl de - det är ju så VACKERT med vintern, så HÄÄRLIGT skidföre och det nyper i kinderna.... Jaa nu kanske jag är lite elak, men jag tycker faktiskt det är GRÄÄSLIGT med vinter!! Alltid frysa och klä på sig lager på lager, för att ta sig utanför dörren. Men, men - sinnesrobönen i förra inlägget - den får jag tydligen ta och läsa på - igen.... Och vi närmar ju oss faktiskt våren!! Då jag kan sitta på balkongen och värma upp mig. Och möbla i älvbordet igen....


Idag tog jag mig faktiskt ut och handlade lite - var nödd och tvungen. Och det gick ju, även om jag kände mig som ett nyfött föl i skånkerna. Köpte oxå en färdig fiskgratäng - orkar fortfarande inte laga nå´n mat. Men inte går tanten under precis - jag har många kilon att ta av....


När jag var på affär´n såg jag en medelålders man i KORTärmad t-shirt och mjukisbyxor, som visade halva baken. Håret stod på ända och det bara stod "alkoholist" runt om honom. Stackars människa - han måtte väl ha sjunkit så långt ner till botten det går att komma.... Skulle velat gå fram till honom, dra upp byxorna på honom och pratat snällt med han. Men harig som man är - han kunde ju ha blivit förbannad, jag kunde ju ha "kränkt hans integritet".... Förresten hade han nå´n så´n?? Jaa jag gjorde ingenting - precis som alla andra.... Skäms på dig tanten :-I


Samtidigt kände jag mig så TACKSAM för allt JAG har - kläder så jag inte fryser (inte så mycket i alla fall ;-) pengar till mat, en varm och skön lägenhet, fantastiska barn och barnbarn m m.... Det hade faktiskt lika gärna kunnat vara jag, som hade hans roll - en alkoholist på dekis. Så lätt gjort att ta till spriten, för att döva ångest, för att kunna sova, för att stå ut med livet. Och beroendegenen har jag ju i arvsmassan....


Jag är faktiskt glad, att jag är jag!!! Och nu har sömnads ideérna börjat poppa upp igen!! Trots förkylning och början till bihåleinflammation - tror jag.... Jag har skissat ner några ideér i en bok (oskriven med tomma blad) som jag fick av Ankie med familj i julas. Så att jag inte glömmer tills "framkörningstiden" är över ;-) Och så dröjer det ju inte sååå väldigt länge, innan våren kommer!!! :-D


  

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards