stinalill

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Stina - 27 juli 2012 20:05

I onsdax kom så en härlig solskensdag!! Och jag packade ryggan och åkte till sjön!! Något förvånad blev jag, när jag kom nerför stigen.  Min speciella grop med gräs, där jag brukar parkera, var helt översvämmad!!! Såå högt vattenstånd!!

Klickbilder:

   

T o m grästuvan som växte en bit upp på land, hade drunknat ner i vattnet!! Men jag makade ihop mig, på en någolunda torr plats och låg sen och gottade mig i den varma, sköna solen!!  Så kollade jag på himlen en stund - tänk så vacker och föränderlig den kan vara!


     

När jag avverkat dagen och kom till bilen för hemfärd, stod där en kasse med blommor och ett paket!! Från Annsan!! Ja - det var ju min födelsedag.... Och när jag kom hem hade Lotta parkerat ett paket, två Trisslotter, en liter jordgubbar och en underbar ros på köksbordet!! Så synd - på sätt och vis - att det var en vackerdag, så jag inte var hemma....

         


Så måste väl vedträna från Annsan och Harry förklaras lite ;-) Det följde en lapp med, där det stod, att jag fick välja - asp eller björk.... Hemma hos Annsan har dom nämligen en björk i sovrummet - från golv till tak, med några små  pinnar, som sticker ut från björken. Och där kan man alltså hänga upp t ex sina kläder. Det där tyckte jag var jättehäftigt. Och när jag så fick min nya, stora balkong, så skojade jag med henne, att dom kunde få hugga en björk åt mig!! Och nu kommer den alltså så småningom!! Hur 17 dom nu ska kunna få hit den och upp på balkongen med den...? Men när det gäller dom, så är ingenting omöjligt!! Så till nästa sommar, kan jag hänga någr blomster i balkongträdet!!


        Så den vackra rosen från Lotta och en jättesöt vit liten ljuslykta!! Men sorry - tyvärr blev det ingen vinst på lotterna. Men gubbarna gick hem hos tanten minsann!!


Sen kunde jag ju inte låta bli att plocka en sommarbukett med mig hem!! Och nå´n stilig växt, som jag tror är björnloka...

           

   

När jag ändå var där nere på balkonggolvet och fotade, halkade några interiörbilder från mitt naturrum med ;-)


Idag, när jag var på väg ner till sjön, såg jag de här konstiga, gula "grejerna"!! Har ingen aning om, vad det är. Men det måste väl vara nå´n sorts liten svamp, som har fått fäste i blötan. Det är ju inte nå´t stort - man ser ju på grankotten hur smått det är. Men lyste vackert gult invid stigen....

 


Och idag hade jag stämt träff med Gunilla vid sjön - "antingen det var sol eller mulet". Det finns mycket att prata om, när man är på någolunda samma nivå..... Och det var ju lite solstunder då och då och rätt så varmt. Gunilla hade med sig en rolig hemodlad gurka, som jag fick!! Jättegod - verkligen skillnad från de "fabriks"odlade! Men den är ju inte EU-anpassad, så egentligen är den nog förbjuden ;-)

 


Och Missy var med förstås och fick simma efter bollen, som matte kastade, gång på gång. Så tog hon sig en lite paus då och då och fundrade över livet kanhända...


Helt plötsligt har vädergubbsen kommit på, att imorr´n ska solen skina nå´t alldeles väldigt!! När jag tittade igår, så skulle det vara mulet på lörda´n och sol på söndag istället. Och det hade väl passat bra, för då kommer båda mina döttrar med familjer hit!! Ska bli rentut skitkul, att träffa dom på hemmaplan!! Men väderprognoserna kan man inte planera efter i alla fall. Då kan man lika bra kasta tärning. Jag förstår inte, att det kan vara så himla svårt, att förutspå hur vädret kommer att bli..... Dom har väl en gedigen utbildning de där meterologerna och sateliter och data i massor. Och om det nu är så svårt, att gissa rätt, så kan dom väl lika bra dra ner på alla spåmän och göra en liten "besparing"..... Säger gnälltanten...

Men imorr´n blir det nog sjön igen för tanten ändå....              

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards