stinalill

Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Hej igen tomtegubbarna!!

Av Stina - 29 november 2014 19:54

Inte hade jag tänkt att blogga nå´t idag. Mitt humör är ju lite grått, om man säger så. Jag får ju inga raka svar - eller svar alls förresten - på hur det blir med skrutthjärtat. Men det får väl visa sig - det händer i alla fall inget under detta år. Skit i det nu......


Jag gav mig ju 17 på, att jag skulle ha upp ljusslingan på balkongen och lyckades ta ner den från ett överskåp - försiktigt, försiktigt. Så sen blev det lite mer ljus på balkongen!! Även om tanten hade kokta spagetti i benen och flåsade som ett ånglok efter den bragden. När jag vilat en stund, tittade jag efter - lite grand - i resten av kartongen. Och fick se dom här glada tomtarna från Therese. Jag bara MÅSTE ta fram dom!!! Tänk att dessa tomtar får mig att dra på smilbandet varje år!!    


 

Hon som sitter i gungstolen har jag själv kompletterat med - samma skrot och korn liksom!!


Ja så kom den ena tomten efter den andra upp - mina tre (som har varit fyra) små glada och nöjda tomtenissar, som jag tycker så mycket om....


 


Och här är drulltomtarna - den ena har ryggskott och den andra har fallit rakt på magen med skägget före, när dom bestämde sig för att bestiga "berget".... dåligt foto, men det får hänga med ändå.....


Och det här är årets nyförvärv !! Dom ville så gärna följa med mig hem, när jag var till ICA och handlade!!!    Dom är så små, så små - bara sådär 7 cm höga, inklusive luvan.....


Ja till slut blev ju hela bordet fullt!!! Nog är jag väl lite knäpp, men det kan jag leva med   Det är ju inte ens jul ännu - första advent imorr´n. Men ska jag hinna med att njuta av dom, så var det välan bara att köra på. När sen julen är över, åker dom ner i sin låda igen....

 


Och idag för tre år sen föddes lilla Milou   Tiden går så oerhört fort.... Jag skickade allt ett paket till henne, men det hade inte kommit på plats. Kollade med posten - och ja det fanns på plats i Gävle - så avin hade väl dragit sig undan...... Men jag har skickat ID numret till dom och jag hoppas att Milou ska klara, att öppna ett paket om dagen på den adventskalender, som jag sytt till henne. Lilla gumman - jag skulle så väldigt gärna velat dela hennes födelsedag...... Hoppas på, att få se foton ändå..... Jag ringde henne och hörde "Hej farmor" och så fick sjunga lite för henne.... Sen hade hon inte tid längre - hon hade fått doktorsgrejer av Maja, som hon nu höll på att testa på nå´n docka   


       


I dagarna har jag på Facebook följt Ann-Louise på hennes bravader på "Sweden International Horse Show" på Friends Arena i Stockholm. Igår hade dom nå´n sorts invigningsspex där dotera var utklädd till munk och stod i en tunna på en kärra, som drogs av en fjording, tror jag det var. Och Viktoria anlände efter ett fyrspann - eller möjligtvis sexspann (???) för att invigningstala. Idag var det helt plötsligt snö i hela arenan - hur nu det gick till...... Sen har Ann-Louise hållit i trådarna för montern med info om Connemarasällskapet - hoppas det har funkat bra!!


Så har jag faktiskt tagit mig i nackskinnet och sytt en tavla!! Började med enda tanken, att det skulle vara ett hus med i bilden.... Sen växte bara motivet fram - av sig själv!! Jag har "målat med symaskinen" som Malin Lager uttrycker det. Bottentyget är nå´n sorts siden, tror jag - gråblått. Sen har jag sytt på olika chiffonger på det. Den speglar nog rätt väl min insida, som den har varit nu ett tag....


 


    

 
 
Ruth

Ruth

3 december 2014 23:27

Så fina tomtar du har, mina ligger på vinden i Värmlands-stugan och väntar på mig. Du kan piffa till det så fint med allt du gör. En superduper adventskalender har du sytt också. Tavlan är något alldeles speciellt, vilken lyster och fantasi, en duktig konstnär.
Kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.s

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards