stinalill

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Nu börjar det hända saker

Av Stina - 16 april 2015 20:26

Nu har det gått snart en vecka sedan jag fick beskedet om att operationen blir av. Och idag ringde Dr Amin från Köping och ville att jag skulle ta mig ner till Läkarstation och ta blodtryck BÅDE på vänster och höger arm!! Sen ska jag ringa till Medicin i Köping och meddela resultatet. Dr Amin måste nämligen ha dessa värden, för att han ska kunna skicka iväg remissen om ultraljud på halspulsådrorna till Västerås..... Så småningom blir jag välan kallad dit och sen ska då resultatet tillbaka till Dr Amin i Köping. Som sedan ska skicka svaret till Akademiska i Uppsala...... Liiite omständigt i mitt tycke ;-) Men det är la bara, att hänga med....


Med Posten idag fick jag ett tjockt kuvert från Akkis!!! Det innehöll information om hur operationen går till + lite enkäter som ska fyllas i - i vanlig ordning. Bl a ska jag återigen svara på om jag har varit inlagt i Gävle eller varit utomlands ??!! Jag har liite svårt att förstå vad man använder journalerna till..... Så fick jag även två tvättsvampar med särskild tvål, som jag ska duscha och tvätta mig med TVÅ gånger - "dubbeldusch" kallar dom det!! Detta före jag inträder på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Om jag duschar kvällen före, ska jag även byta lakan och på morron sätta på mig nytvättade kläder..... Bort med alla bacelusker som finns   


Jag kommer att bli kallad att infinna mig en - två dagar före operationen. (Jag har ännu inte fått något datum) Då ska jag prata med sköterska, läkare, narkosläkare.... å sen ska det sättas nålar både här och där. Ja det var en himla massa info med i kuvertet....


Just nu känns det bara spännande - men när jag väl är där, är jag nog inte så stor i korken misstänker jag. Redan har mina sömnvanor krakelerat = redan spänd. Och jag drömmer så intensivt, när jag väl sover. Inatt var jag t ex i nå´n storstad, där min man? och jag hade gått vilse in i skumma, mörka gränder. Jag sa, att vi MÅSTE få tag i en taxi, som kan ta oss till lite mer befolkade och säkrare områden. Sen visade det dig, att taxin var "köpt" av några riktigt mörka, skumma typer, som skulle råna oss och kanske döda oss. Vi lyckades springa iväg och då hade jag oxå en baby i famnen. Men skummisarna var efter oss...... Kanske inte så konstigt, att jag vaknade av att jag gnydde högt......


Egentligen skulle jag skriva om mitt besök i Bennarby i påskas. Men det får nog bli, när jag kan koncentrera mig lite bättre. Fotona har jag fört in redan i bildarkivet - så d e bar å skriv..... Annars har jag ägnat två dagar åt, att föra över teckningar som Milou har ritat till sydda tavlor. Dom är sydda på organsa ovanpå vitt bomullstyg med maskinbroderi på fri hand i silvertråd. Sen sprayade jag lite lim över det hela och strödde ut lite glittersand. Hoppas hon gillar dem - om inte annat kanske hon kan tycka, att det är kul att ha dom, när hon blir vuxen.... Ska skicka dem imorr´n, när jag ska iväg på blodtrycksmätning.


Den första ritade hon i december, när hon nyligen hade fyllt tre år. Och den andta ritade hon i påskas .....


Så måste jag ju skriva ner, att Johannas audition i Londom gick BRA - hon kom in på skolan dit hon sökt!!! Snacka om lycka!!!   Först ska hon gå ett år i en "förberedande" kurs på "Bimm". Sen är det tre år till..... som hon blir ett ännu mer sällsynt barnbarn. Men förhoppningsvis kommer hon att trivas bra och utvecklas vartefter. Hittills har hennes dröm gått i uppfyllelse och det är jag glad för!!!


Nå´t som jag kanske inte är lika glad åt, är att Dennis i juni ska åka ett halvår till Mali som militär..... Det kommer så klart att bli mycken oro och ångest över vad han kan råka ut för. Men - det är något han själv vill och har önskat. Och förhoppningsvis lär han sig en hel del på vägen. Så det är bara, att önska även honom lycka till!!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards