stinalill

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Uppallad evighets ? maskin

Av Stina - 2 april 2010 21:30

Igår var jag i Västerås på ultraljud av hjärtat. Och jag blir lika farsinerad varje gång! Tänk vicken maskin vi har inom oss, som pumpar blod - syre och näring till vår kropp under så många år!! Oavbrutet - varje sekund, varje dag - år ut och år in!! T o m mitt hjärta, som är lite defekt, klarar att jobba på. Även om det är lite hackigt och ofullständigt. Jag lever!! Och inga förändringar har skett under året som gått!!  


Tidigare - när jag fick min diagnos hjärtsvikt - kollade jag på internet. och läste mig till ungefär: att många lever i fem år med hjärtsvikt :( Kanske det blir längre tid för mig, om det inte blir några försämringar i mitt hjärtas pumpförmåga.... Tja den som lever får se ;) Man vet inget om morgondagen....


Det ena efter det andra fixar sig i hallen. Jag har fått min hatthylla och den var jättefin!! Och efter påsk lovade vice värden, att hjälpa mig att få upp den på väggen! Men nog går det trögt - jag blir otålig..... Tog i alla fall itu med att måla en pall vit och sydde en dyna för lilla ? rumpan till den.

 

Så här såg den ut - den billigast pallen IKEA har tror jag....


   

Så här blev den med en 4 cm tjock skumgummidyna på. Mönstret är oregelbundna fyrkanter med färger som jag tog upp från mattan och väggen. Inte riktigt nöjd - nej. Men jag ska nog ta och sy en annan så småningom - lite mer genomtänkt.....


TACK så väldigt mycket alla ni, som har skrivit kommentarer hos mig!!  Blir så glad, att ni ändå tittar in emellanåt!! Fast jag är så fåordig..... Och naturligtvis önskar jag er alla en trevlig påsk oxå!! Glad påsk - brukar man ju säga! Men varför just påsken ska vara så glad, vet jag inte?? I så fall ska man väl önska, att alla dagar blir glada? Och det är ju lättare sagt än gjort.... Utan mörker finns inget ljus.....


Våren är långdragen tycker jag. Tröttheten tynger mig. Men i onsdax vaknade jag utsövd!! Och tröttheten grep inte tag i mig förrän vid 18-tiden!! Det var sååå skönt att slippa blyet i ögonlocken! Jag har faktiskt gått på reklamen och köpt "Chi-San" på apoteket. Men tyvärr känner jag inte nå´n effekt av den. Men jag ska väl inte gnälla - jag lever och pumpen arbetar..... Humöret blir nog snart ljusare igen. Det är kanske svackan, innan jag påbörjar ett projekt igen.... Och snön krymper undan för undan....

 
 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

3 april 2010 18:44

Jaa du, min vän ... pumpen är en starsk och duktig muskel även om det felar något ibland. När min mamma var 50 år fick hon problem med hjärtat. Då sa doktorn till henne att hon inte skulle vara ledsen för hon kunde leva 5 år till. Hon levde 32 år efter det uttalandet. Det finns så mycket hjälpmedel nu för tiden och även då. Du får nog uppleva din 90 årsdag ska du se ....

Ville bara titta in och önska dig en trevlig och fin Påskafton. Du gör så fint och pallen blev jag så förtjust i. Du ÄR så duktig Stinalill.
Kram på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

3 april 2010 23:07

Roligt att du har uppdaterat igen, blir alltid lite orolig när det går för länge mellan varven.
Hoppas du har kunnat känna lite glädje och värme i påsken och att du har kunnat sola dig på din lilla altan.
Din pall blev himla söt, det första som slog mig var att "så väl den passar till mattan". Hoppas du snart får klart allt som skall på plats, men det är alltid så när man skall vänta på hjälp, då gäller det att ha tålamod till tusen.

Ha det gott vännen och en stor påsk-kram !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 april 2010 17:04

Stinalill! Så roligt att du kommit med ett litet livstecken. Vad skönt att inga förändringar har skett med ditt hjärta. Man har så mycket att vara tacksam för, men glömmer ibland bort det.
Jag tänkte precis som Skomakar-Lisa och Ruth - vilken fin pall du har fixat till och så bra tyget matchar mattan. Blått, självklart. Blått är synonymt med Stinalill ;)
Skickar mina soligaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

5 april 2010 17:10

Hej Stinalill!!
Ja tnk vad vi har i våra kroppar..som för det mesta fungerar. Och ibald så behöäver vi gå till doktorn..och kasnke få medicin eller anna hjälp och så kan vi leva vidare.
Nu är snart Påsken över...och vädret hat varit blandat...lite upp o ner...precis som livet i övrigt...
Va fin du gjorde den enkla IKEA-stolen!!!
Önskar dej en fin vecka!!!
Kramen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lena

Lena

7 april 2010 11:34

Kära Stina!
Vad skönt att ditt hjärta inte försämrats...jag tror mig höra den lättnadens suck du drog *ler*.
Här har vi firat påsk, mannens födelsedag och idag är det vår bröllopsdag så nu är jag utschasad må du tro, men jag klarade ändå av det över förväntan.
Önskar du har samma fina vårväder som vi har här, för då kan du snart "flytta ut på balkongen".
Som vanligt sker det underverk när du sätter din prägel på saker och ting, som den här gången med den enkla Ikéa-pallen.
Kramar i massor!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Love

Love

10 april 2010 20:24

Glad för din skull Stina-Lill. Hoppas du kan koppla av nu och glädjas åt den vackra våren.
Det är inspirerande att se alla dina projekt och snart är det väl något nytt fint på gång.
Jag vill så gärna måla om i köket men mannen delar inte min ide. Får väl börja med att måla ett litet bord i brutet vitt så kanske han ger med sig. Han vill ha mörkt och jag ljust.
Nu är jag sugen på kaffe och våfflor så det blir att pallra sig ner i köket.
Ha det skönt och ta emot en kram från mig.
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards