stinalill

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

-11-01-01 kl 1

Av Stina - 3 januari 2011 12:55

Många vindar har blåst sen sist jag skrev nå´t.... Men jag börjar med det, som ligger närmast i tid. Alltså den 1/1 -11 då min son Preben gifte sig med sin Linnea!!   


Ett orginellt, okonventionellt och vackert bröllop!!! Kl 1 (så många ettor som möjligt!!) utomhus, i snöväder - turligt nog med bara ett par minusgrader.

Här vigdes dom

 

På en liten scen på gården innanför KFUM:s lokal. Marschaller var tända och ett och annat tomtebloss tändes av publiken, som stod samlade framför vigsel"rummet".

   

Stolen längst fram fick jag sitta på - jag hade aldrig orkat stå så länge... Men det blev ju första parkett för mig ;-) Bra utgångsläge för foto...


Sen kom då brudparet på plats - Preben i en orange kaftan i linne (som dom båda sytt!!) och naturfärgade linnebyxor. Och Linnea i en kort, vit klänning med en glest stickad tunika över - som hon stickat själv, vita stumpor med randiga knästrumor och vita skor. Rätt effektfullt faktiskt! Monika, en borgerligt vigselförättare (själv ganska orginell!) höll ett väldigt vackert och personligt tal. Synd att det inte blev inspelat....

 


Här är dom så man och hustru   Och vigselförättaren avslutade det hela med att sjunga en vacker kärlekssång acapella. Tyvärr minns jag inte vilken sång det var, men vackert och känslosamt var det. Linnea grät och jag tror oxå Preben hade tårar på gång.....



 


Sen bjöds det på tårta och fika. Och till det blev det ett litet tal av mamma/svärmor. Några små episoder från Prebens uppväxt - sån´t som Linnea - troligtvis - inta visste.... Men ett snällt tal - inget som han behövde skämmas för och bara ca 5 min långt. Och det var skönt, att jag fick positiva ord sen om mitt tal. Jag är ju liksom inte så van längre, att tala inför publik.....


Efter det blev det paketöppning - många vackra saker och en hel del kuvert - de hade önskat sig bidrag till bröllopsresan..... Så småningom, när alla var jättehungriga serverades kinamat - i massor!! Och till dessert glass med fruktsallad, tror jag det var. Mitt minne är av det flyktiga slaget.....

  

Jag lyckades även få brudparet för mig själv ett tag - då jag fotade  herr och fru Larsson-Holm lite enskilt - utan andras blickar.....

   

 


Så spelade Mattias (Ann-Louise´svåger) upp till dans och sjöng ljuvliga kärlekssånger. Och kameran var förstås oxå med även där!! Tror brudparet kände sig lite generade, när alla ville fota deras närhet.... Men sån´t får man ju tåla en så´n här dag!

   

  

Och som sista foto tar jag med när Linnea släppte ut sitt otroligt långa hår! För mig såg hon ut som en älva.....

  


Sen sov brudparet på hotell och igår kväll skjudsade Erik dom till Arlanda. Klockan 23.55 skulle planet lyfta till Sri Lanka för 14 dagars bröllopsresa!!! Inte för jag skulle vilja ha nå´n bröllopsresa precis, men 14 dagar i värmen - oj vad ljuvligt!! Men det är dom väl unnat - att få släppa ALLT och bara koppla av och rå om varandra....

                 

 
 
Johanna

Johanna

3 januari 2011 17:43

Ja bröllopet var fint:)

Vi fick glass med friterad banan till efterrätt;)

Kram Johanna

http://dressyrnorden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

8 januari 2011 16:32

Men ett så vackert och originellt bröllop - och tusen varma tack för att du delar med dig av bilder fyllda med värme och kärlek. Jag blev faktiskt tårögd, fast jag inte alls känner brudparet. Du har fångat närheten dem emellan så otroligt fint, Stinalill.
Hoppas de får en underbar vistelse i Thailand.
Mina varmaste kramar till dig!

 
Ingen bild

linnea och preben

22 januari 2011 10:01

Så fint du har skrivit om oss. Många kramar från son med fru

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards