stinalill

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Bennarbybesök och shoppingvirus

Av Stina - 22 maj 2013 19:01

Varit till Bennarby på besök över helgen. I huvudsak för att fira Johannas 22-årsdag. Lilla gumman - det var ju inte länge sen hon var liten baby!! Nu är hon vuxen och flyttar snart hemifrån. Hon har köpt en stor etta i Tobo och tagit lån i banken. Tobo har dyyyra lägenheter p g a Upptåget, som gör att folk lätt kan pendla till Uppsala. Annars finns just ingenting i Tobo - en pizzeria - ingen affär ens. Men snart finns alltså Johanna där..... Och de flesta födelsedagspresenterna tog liten plats och prasslade   


På lördagen åkte Ann-Louise och Ida till Nyköping med Sparven i hästtransporten. Han skulle ställas ut på nå´n sorts 3-årsbedömning. Och före det måste han ju göras vacker! Så han blev duschad o borstad enligt konstens alla regler...


   


Och han fick t o m nagellack på sina hovar!! Men så blev han ju fin oxå. Jag tycker han är rätt vacker - spenslig och elegant liksom...

 


   


Lördagen blev städ- och bakdag. Johanna är en fena på att baka!! Och sen på kvällen blev det Melodifestivalen framför TV:n. Jag har inte sett en enda del av den tillställningen tidigare i år, men nu fick jag alltså se finalen! Och morgonen efter fick jag reda på, att rätt låt vann!!


Ett och annat naturfoto blev det för tantens del oxå. Även om jag inte "hann" med så många   

       


 

När jag halvlåg i solstolen på altanen såg jag så häftiga molnformationer!!


På söndan kom Gävleborna - tyvärr utan Maja.....    Men Milou var med och farmor försökte jaga henne med kameran i vanlig ordning   Numera springer hon fram och har börjat så smått med ett-ords-meningar. 1,5 år har hon hunnit bli tösabiten - fyra tänder och fler på gång - oj vad det går fort!! Och söt som socker förstås... även om hon inte verkar bli rödhårig, som farmor väntade sig.....

       

 

En lycklig farmor....


Och jösses vad mycket gott jag stoppade i mig!! Vaniljbullar, muffins och en sagolik tårta!! Det var nog 17 den godaste tårtan jag har ätit - kladdkaka-chessecake med hallongrädde - mums!! Receptet finns visst på nätet sa Johanna. Den ser kanske inte så mycket ut för världen, men smakar fantastiskt!! Muffisarna gick precis i färg med Johannas tunika - men som vanligt fick jag inte fota damerna.....


 


Ja sen hade jag turen att även få träffa Ankie och Stefan, som kom och grattade systers dotter   Så i helgen fick jag se alla mina barn och hälften av barnbarnen!!


Och som vanligt var jag förstås genomtrött efter hemresan på måndagen. Två nätter på raken har jag sovit 12 timmar!! Plus en eftermiddagslur. Ännu har jag inte packat upp allt ur väskan heller. Men det är ju ingen brådska.... Fast jag tycker det är för jäkligt, att jag ska bli såå himla trött av att göra sån´t som jag så gärna vill.... Men - det är som det är - och blir som det blir.... Sinnesrobönen - alltid aktuell....


Sen har jag ägnat en hel del tid åt att "kasta vatten" sen jag kom hem   Litervis!! Helt klart är, att jag samlar vätska, när jag äter fel - d v s sött, salt, fett och GOTT!! Men jag klarade mig ändå från att få riktig andnöd....


Före besöket i Bennarby åkte jag på nå´n sorts shoppingvirus!!   FYRA blusar - en vit, en blå och två korallRÖDA!! OCH - en blå och en vit jumper och ett par svarta byxor!! Plus ett vitt och ett rött linne - att ha under några av blusarna, som är av tunt tyg. Begriper inte vad som farit i mig.... Men kul var det att handla och just det att jag hittade sån´t som jag kunde ha - trots mina överflödskilon. Jo så blev det ett par små svarta skor oxå, som jag snubblade över -  i och för sig väldigt billiga. Och ett halsband och ett armband.... Jooo jag veet att det finns barn som dör av svält - fy på mig.....     

 
 
Ingen bild

Annsan

23 maj 2013 00:30

Det är ingen annan än du själv som lägger på dig en massa onödiga skuldkänslor! Varför skulle du inte köpa dig lite nya kläder om du råkar hitta något du gillar och kan ha? Barnen får inte mera mat för att du går i gamla kläder såvida du inte har tänkt sälja allt och skicka dit... Glöm inte att sälja symaskinen och kameran oxå när du ändå är igång... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards